Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://websecurity.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/bolum.aspx?pid=75&lang=1
Tel: +90 0462 3772964
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL4026Hizmet Pazarlaması Yönetimi3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Fazıl KIRKBİR
Diğer Öğretim Üyesiyok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Hizmet pazarlaması yönetiminin temel ilke ve kavramlarını öğrencilere benimsetmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Hizmet kavramını tanımlayabilecekler.1,61,
ÖK - 2 : Hizmet sektörlerinde müşteri tiplerine göre davranış şekillerini tesbit edebilecekler.1,61,
ÖK - 3 : Hizmet sektörlerindeki problemleri tespit edebilecekler.1,61,
ÖK - 4 : Göreceli çevre satış durum analizi ve tespitleri yapabilecekler.1,61,
ÖK - 5 : Kültürler arası hizmet sektörlerinde tutum farklılıklarını kavrayabilecekler.1,61,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlamanın ve hizmetlerin gelişimi, hizmetlerin tanımı ve sınıflandırılması, hizmet işletmeleri, hizmet yönetiminde pazarlama stratejileri, Profesyonel hizmetler ve Bireysel hizmetlerde müşteri tatmin yöntemleri.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin amacı ve hizmetin tanımı.
 Hafta 2Hizmet yönetimi kavramı ve hizmet sektörünün önemi.
 Hafta 3Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması.
 Hafta 4Hizmet Pazarlaması yönetiminde pazarlama karması elamanları: ürün
 Hafta 5Hizmet pazarlaması yönetiminde dağıtım.
 Hafta 6Hizmet pazarlaması yönetiminde Tutundurma ve fiyatlandırma.
 Hafta 7Hizmet pazarlaması yönetiminde insan ve yönetim süreci.
 Hafta 8Hizmet pazarlaması yönetiminde Fiziksel unsurlar.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Hizmet pazarlaması yönetiminde kapasite ve talep yönetimi.
 Hafta 11Hizmet kalitesi, hizmet karşılaşmaları.
 Hafta 12İlişkisel pazarlama.
 Hafta 13Profesyonel hizmetler.
 Hafta 14Bireysel hizmetlerde müşteri tatmin yöntemleri
 Hafta 15Hizmet türlerine göre pazarlama stratejileri
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Öztürk,A.,2007; Hizmet Pazarlaması, Etkin Kitap Evi, Bursa
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Proje 4-13. haftalar 01-03-2024 ile 31-05-2024 arası 40
Sunum 4.13. haftalar 01-03-2024 ile 31-05-2024 arası 10
Dönem sonu sınavı 16 12/06/2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 12 36
Arasınav için hazırlık 5 3 15
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 5 25
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120