Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://websecurity.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/bolum.aspx?pid=75&lang=1
Tel: +90 0462 3772964
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL2014Pazarlama Yönetimi3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİŞLETME BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Hatice Dilara KESKİN
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hasan AYYILDIZ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pazarlama yönetimi ve planlaması bilgilerini vermek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bazı temel yönetimsel pazarlama kavramlarını tanımlayabilirler.1,21,
ÖK - 2 : pazarlama ile ilgili yönetimsel kavramları matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneği kazanabilirler.1,21,
ÖK - 3 : pazarlama yönetimi ile ilgili matematiksel problemleri çözme ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilirler.1,21,
ÖK - 4 : işletmelerin pazarlama faaliyetleri ve sonuçları ile ilgili saptamalar ve performans analizleri yapabilirler.1,21,
ÖK - 5 : pazarlama yönetimi açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla kompleks modeller kullanabilirler.1,21,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ürün, ürün karması, yeni ürün geliştirme, ürün yaşam seyri, ürün politika ve stratejileri, fiyat, fiyatlama hedefleri, fiyatlama yöntemleri ve stratejileri, tutundurma, tutundurma karması, başlıca tutundurma yöntemleri, dağıtım, dağıtım türleri, dağıtım politikaları, dağıtım sistemleri, dağıtım kanal alternatifleri, fiziksel dağıtım ve franchising.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ürün, ürün karması
 Hafta 2Ürün, ürün karması
 Hafta 3Yeni ürün geliştirme
 Hafta 4Ürün yaşam seyri
 Hafta 5Ürün politika ve stratejileri
 Hafta 6Ürün politika ve stratejileri
 Hafta 7Fiyat
 Hafta 8Fiyatlama hedefleri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Fiyatlama yöntemleri ve stratejileri
 Hafta 11Tutundurma
 Hafta 12Tutundurma karması
 Hafta 13Başlıca tutundurma yöntemleri
 Hafta 14Dağıtım, dağıtım türleri, dağıtım politikaları, dağıtım sistemleri
 Hafta 15Dağıtım kanal alternatifleri, fiziksel dağıtım ve franchising
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. 2006; Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 4. Baskı, İstanbul
 
İlave Kaynak
1İslamoğlu, A. H. 2005; Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul
2Kotler, P. 2000; Pazarlama Yönetimi, Çev: Nejat Muallimoğlu, Beta Yayınları, 10. Baskı, İstanbul
3Kotler, P. and Keller, K. L. 2009; Marketing Management, Pearson International Edition, Prentice Hall, London/ENGLAND
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 04/2023 40 50
Dönem sonu sınavı 16 06/2023 40 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 3 7 21
Arasınav 4 1 4
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 7 28
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü139