Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://websecurity.ktu.edu.tr/DersBilgiPaketi/bolum.aspx?pid=75&lang=1
Tel: +90 0462 3772964
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞLETME BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISL4025Pazarlama Araştırmaları3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüİŞLETME BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU
Diğer Öğretim ÜyesiPROF. DR. Hüseyin Sabri KURTULDU,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Pazarlama araştırması yönetimi ve planlaması bilgilerini vermek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Pazarlama araştırmalarında kullanılan yöntemleri listeleyebilirler2,7,81,
ÖK - 2 : Pazarlama araştırmalarında kullanılan her bir yöntemin firma faaliyetleri üzerindeki etkisini tahmin edebilirler.2,7,81,
ÖK - 3 : Firmanın amaçlarına en uygun pazarlama araştırmasına yönelik istatistiksel teknikleri kullanabilirler.2,7,81,
ÖK - 4 : İstatistiksel teknikler aracılığıyla elde edilen sonuçların işletme amaçlarına uygunluğunu inceleyebilirler.2,7,81,
ÖK - 5 : Kullanılan tekniklerden elde edilen sonuçlara göre işletme faaliyetlerini yeniden düzenleyebilirler.2,7,81,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Pazarlama araştırmalarının önemi, karar modelleri, hipotez testleri, örnekleme süreci ve çeşitleri, ölçme ve ölçekleme, bilgi toplama yöntem ve araçları, analiz yöntemleri.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Pazarlama araştırmasının tanımı ve içeriği
 Hafta 2Pazarlama araştırması sürecinin aşamaları
 Hafta 3Keşifsel araştırmalar ve kalitatif çalışmalar
 Hafta 4İkincil veri toplama
 Hafta 5Anketle veri toplama
 Hafta 6Araştırma tasarımı ve hata kaynakları
 Hafta 7Gözlemle veri toplama
 Hafta 8Deneyle veri toplama
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Ölçme ve ölçekleme
 Hafta 11Anket tasarımı
 Hafta 12Örnekleme
 Hafta 13Frekans dağılımları ve hipotez testleri
 Hafta 14Önem derecesi ve istatistiksel güç
 Hafta 15Sayısal ve sayısal olmayan testler
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Nakip, M. , 2008, Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli) , Seçkin Yayıncılık, Ankara .
 
İlave Kaynak
1Gegez,A,E. 2007; Pazarlama Araştırmaları,Bete Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 17/11/2021 1 50
Dönem sonu sınavı 16 15/01/2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 7 14 98
Arasınav için hazırlık 5 2 10
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 2 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü176