Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH6790Atatürk Dön.Eğt.ve Kül.Poli.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiProf.Dr. Hikmet ÖKSÜZ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çok zor koşullarda ve çok kısa sürede gerçekleştirilen eğitim-öğretim ve kültür inkılaplarının yeni Türk ve devlet oplum yapılanmasındaki rolü hakkında bilgi vermek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Cumhuriyet idaresinin eğitim ve kültür politikalarını özetleyebileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,153
ÖK - 2 : Cumhuriyet idaresinin eğitim ve kültür konusunda attığı adımları ve ortaya çıkardığı kurumları ifade edebileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,153,5
ÖK - 3 : Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,153,5
ÖK - 4 : Bu kuralları yapacakları araştırmalarda uygulayabilir seviyeye geleceklerdir1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tanzimattan itibaren eğitim-öğretim alanında yapılan düzenlemelere kısaca değinildikten sonra, yeni Türk devletinin kuruluş sürecinde eğitim-öğretim ve kültür alanında atılan adımlar ve topluma yansımaları üzerinde durulacaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ders hakkında genel bilgi, kaynakların tanıtılması
 Hafta 2Türk eğitim tarihine kısa bir bakış
 Hafta 3Tanzimat ve II. Meşrutiyet Dönemi Kültür-Eğitim Politikaları
 Hafta 4Atatürk'ün Türk eğitim tarihindeki yeri
 Hafta 5Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim-öğretimde alanında yapılan inkılaplar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve diğer hukuî düzenlemeler
 Hafta 6Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim-öğretimde alanında yapılan inkılaplar: İlk, orta ve yüksek öğretimin yeniden düzenlenmesi
 Hafta 7Cumhuriyet Döneminde Türkiye'ye gelen yabancı uzmanlar ve hazırladıkları raporlar
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9 Meslekî ve teknik eğitim alanında yapılan düzenlemeler
 Hafta 10Hayet-i İlmiyeler, eğitim şuraları ve ele aldıkları temel konular
 Hafta 11Yazı ve dil inkılabının eğitim-öğretimdeki yeri
 Hafta 12Kısa Sınav
 Hafta 13Millet Mektepleri ve halk eğitimindeki rolü
 Hafta 14Üniversite reformu ve yüksek öğretimin yeniden yapılanmsı
 Hafta 15Halkevlerinin kuruluşu ve halkın eğitim-kültür seviyesinin yükselmesindeki rolü
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ergin, Osman, 1977, Türkiye Maarif Tarihi, İstanbul.
2Akyüz, Yahya, 2007, Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yay, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Binbaşıoğlu, Cavit, 1995, Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi, MEB, İstanbul.
2Cunbur, Müjgan 1981, Atatürk ve Milli Kültür, Kültür Bakanlığı Yay, Ankara.
3Ergün, Mustafa, 1997, Atatürk Devri Türk Eğitimi, Ocak Yay, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 01/04/2014 1,5 30
Yıl içi çalışma 12 03/05/2014 1,5 20
Dönem sonu sınavı 16 20/06/2014 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 2 1 2
Ödev 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 1 16
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü200