|
TRH6790 | Atatürk Dön.Eğt.ve Kül.Poli. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. Hikmet ÖKSÜZ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çok zor koşullarda ve çok kısa sürede gerçekleştirilen eğitim-öğretim ve kültür inkılaplarının yeni Türk ve devlet oplum yapılanmasındaki rolü hakkında bilgi vermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Cumhuriyet idaresinin eğitim ve kültür politikalarını özetleyebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3 | ÖK - 2 : | Cumhuriyet idaresinin eğitim ve kültür konusunda attığı adımları ve ortaya çıkardığı kurumları ifade edebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3,5 | ÖK - 3 : | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3,5 | ÖK - 4 : | Bu kuralları yapacakları araştırmalarda uygulayabilir seviyeye geleceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tanzimattan itibaren eğitim-öğretim alanında yapılan düzenlemelere kısaca değinildikten sonra, yeni Türk devletinin kuruluş sürecinde eğitim-öğretim ve kültür alanında atılan adımlar ve topluma yansımaları üzerinde durulacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders hakkında genel bilgi, kaynakların tanıtılması
| | Hafta 2 | Türk eğitim tarihine kısa bir bakış | | Hafta 3 | Tanzimat ve II. Meşrutiyet Dönemi Kültür-Eğitim Politikaları | | Hafta 4 | Atatürk'ün Türk eğitim tarihindeki yeri | | Hafta 5 | Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim-öğretimde alanında yapılan inkılaplar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve diğer hukuî düzenlemeler | | Hafta 6 | Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim-öğretimde alanında yapılan inkılaplar: İlk, orta ve yüksek öğretimin yeniden düzenlenmesi | | Hafta 7 | Cumhuriyet Döneminde Türkiye'ye gelen yabancı uzmanlar ve hazırladıkları raporlar | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Meslekî ve teknik eğitim alanında yapılan düzenlemeler | | Hafta 10 | Hayet-i İlmiyeler, eğitim şuraları ve ele aldıkları temel konular | | Hafta 11 | Yazı ve dil inkılabının eğitim-öğretimdeki yeri | | Hafta 12 | Kısa Sınav | | Hafta 13 | Millet Mektepleri ve halk eğitimindeki rolü | | Hafta 14 | Üniversite reformu ve yüksek öğretimin yeniden yapılanmsı | | Hafta 15 | Halkevlerinin kuruluşu ve halkın eğitim-kültür seviyesinin yükselmesindeki rolü | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ergin, Osman, 1977, Türkiye Maarif Tarihi, İstanbul. | | 2 | Akyüz, Yahya, 2007, Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yay, Ankara. | | |
1 | Binbaşıoğlu, Cavit, 1995, Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi, MEB, İstanbul. | | 2 | Cunbur, Müjgan 1981, Atatürk ve Milli Kültür, Kültür Bakanlığı Yay, Ankara. | | 3 | Ergün, Mustafa, 1997, Atatürk Devri Türk Eğitimi, Ocak Yay, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 01/04/2014 | 1,5 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 03/05/2014 | 1,5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/06/2014 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|