|
TRH6660 | Osm.Dev.Yen.Düş.ve Layiha Yaz. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Sebahattin USTA | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Miraç TOSUN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Lyiha yazarlarına göre 16.-17.y.y.larda Osmanlı Devleti'nin içinde bulunduğu olumsuz durumun nedenlerini ve bu konudaki çözüm önerilerini kavratmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Layiha eserlerinin hangi amaçla yazıldığını ve özelliklerini ifade edebileceklerdir. | 1,3,5,6,7,9,10,11 | 1 | ÖK - 2 : | Layiha eserlerine göre Osmanlı Devleti'nin gerilemesinin sebeplerini ve çözüm yollarını özetleyebileceklerdir. | 1,3,5,6,7,11 | 3 | ÖK - 3 : | Derste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 1,5,6,7,9,10,11 | 1 | ÖK - 4 : | Bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir | 1,2,3,6,9,11,13 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Layiha yazarları tarafından ortaya konulan Osmanlı Devleti?nin geri kalma nedenlerinin ve devletin yeniden eski gücüne kavuşması için yaptıkları önerilerin değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | 16.YY.ın İkinci Yarısında Osmanlı Devleti'nin Genel Durumu | | Hafta 2 | Osmanlı Klasik Düzeninde Değişim ve Değişim Karşısında Gelenekçi Islahat Düşüncesi | | Hafta 3 | Nushatü's-Selatin'e Göre Çözülmenin Sebep ve Belirtileri | | Hafta 4 | Hırzü'l-Müluk'ta Bozulmanın Sebepleri ve Yapılacak Islahat | | Hafta 5 | Hasan Kafi ve Nizam-ı Alem'deki Bozulmanın Mahiyeti | | Hafta 6 | Habname'de İhtilal-i Alem'in Anatomisi | | Hafta 7 | Kitab-ı Müstetab ve Kanun-i Kadim'in İhyası | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Gelenekçi Islahat Düşüncesinin Zirvesi:Koçi Beğ | | Hafta 10 | Aziz Efendi'nin Islahat Teklifi | | Hafta 11 | Katip Çelebi ve Çözülmenin İbn Halduncu Tahlili | | Hafta 12 | Telhisü'l-Beyan'a Göre Çözülme | | Hafta 13 | Nasihat Literatüründe Meselenin Ortaya Konuluşu | | Hafta 14 | Nasihat Literatürü ve 17. Yüzyıl Islahatları | | Hafta 15 | Eksiklerin Tamamlanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | İbn Haldun, 1988, Mukaddime, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul | | 2 | Lewis, Bernard, 1991, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara | | 3 | Babinger, Franz, 1992, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara | | |
1 | İnalcık, Halil, 2000, Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, Eren Yayıncılık, İstanbul | | 2 | Öz, Mehmet, 1997, Osmanlıda Çözülme ve Gelenekçi Yorumcuları, Dergah yayınları, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 08/04/2020 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/06/2020 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|