Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH6660Osm.Dev.Yen.Düş.ve Layiha Yaz.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Sebahattin USTA
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Miraç TOSUN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Lyiha yazarlarına göre 16.-17.y.y.larda Osmanlı Devleti'nin içinde bulunduğu olumsuz durumun nedenlerini ve bu konudaki çözüm önerilerini kavratmak
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Layiha eserlerinin hangi amaçla yazıldığını ve özelliklerini ifade edebileceklerdir.1,3,5,6,7,9,10,111
ÖK - 2 : Layiha eserlerine göre Osmanlı Devleti'nin gerilemesinin sebeplerini ve çözüm yollarını özetleyebileceklerdir.1,3,5,6,7,113
ÖK - 3 : Derste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır1,5,6,7,9,10,111
ÖK - 4 : Bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir1,2,3,6,9,11,131
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Layiha yazarları tarafından ortaya konulan Osmanlı Devleti?nin geri kalma nedenlerinin ve devletin yeniden eski gücüne kavuşması için yaptıkları önerilerin değerlendirilmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 116.YY.ın İkinci Yarısında Osmanlı Devleti'nin Genel Durumu
 Hafta 2Osmanlı Klasik Düzeninde Değişim ve Değişim Karşısında Gelenekçi Islahat Düşüncesi
 Hafta 3Nushatü's-Selatin'e Göre Çözülmenin Sebep ve Belirtileri
 Hafta 4Hırzü'l-Müluk'ta Bozulmanın Sebepleri ve Yapılacak Islahat
 Hafta 5Hasan Kafi ve Nizam-ı Alem'deki Bozulmanın Mahiyeti
 Hafta 6Habname'de İhtilal-i Alem'in Anatomisi
 Hafta 7Kitab-ı Müstetab ve Kanun-i Kadim'in İhyası
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Gelenekçi Islahat Düşüncesinin Zirvesi:Koçi Beğ
 Hafta 10Aziz Efendi'nin Islahat Teklifi
 Hafta 11Katip Çelebi ve Çözülmenin İbn Halduncu Tahlili
 Hafta 12Telhisü'l-Beyan'a Göre Çözülme
 Hafta 13Nasihat Literatüründe Meselenin Ortaya Konuluşu
 Hafta 14Nasihat Literatürü ve 17. Yüzyıl Islahatları
 Hafta 15Eksiklerin Tamamlanması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İbn Haldun, 1988, Mukaddime, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
2Lewis, Bernard, 1991, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara
3Babinger, Franz, 1992, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara
 
İlave Kaynak
1İnalcık, Halil, 2000, Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi, Eren Yayıncılık, İstanbul
2Öz, Mehmet, 1997, Osmanlıda Çözülme ve Gelenekçi Yorumcuları, Dergah yayınları, İstanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 08/04/2020 1,5 50
Dönem sonu sınavı 16 05/06/2020 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 2 1 2
Kısa sınav 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 1 16
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü200