|
TRH6400 | Cumhuriyet Dönemi Türkiye Tarihi (1918-1945) | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet OKUR | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Mustafa Kemal Paşa liderliğinde gerçekleşen Türk Milli Mücadele sürecini, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasını, cumhuriyet çatısı altında meydana gelen siyasi, idari, iktisadi ve sosyo-kültürel gelişmeleri bütün yönleriyle ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin ana hatlarını genel olarak ifade edebileceklerdir. | 5,12 | 1, | ÖK - 2 : | Türkiye Cumhuriyeti tarihinin siyasi, iktisadi ve fikri temellerini kavrayabileceklerdir. | 1,12 | 1, | ÖK - 3 : | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır. | 1,11,13,14 | 1, | ÖK - 4 : | Derste edindikleri bilgileri yapacakları araştırmalarda uygulayabilir seviyeye geleceklerdir. | 9,10,11,12 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mondros Mütarekesiyle başlayıp, Lozan Antlaşmasıyla sona eren bir dönemi ve ardından Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu ile birlikte yaşanan süreci kapsar. Bu dönem içerisinde Mustafa Kemal ve arkadaşlarının öncülük ettiği askeri, siyasi olaylar irdelenir. Milli Mücadele dönemi ile birlikte TBMM'nin açılması, Cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması, çok partili hayat süreci ve inkılaplar ele alınır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Mondros Mütarekesi ve Gelişen Süreç | | Hafta 2 | Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'ya Geçişi | | Hafta 3 | Kongreler ve Milli Mücadelenin Tabana Yayılması | | Hafta 4 | Misak-ı Milli ve Meclis-i Mebusan'ın Dağıtılması | | Hafta 5 | TBMM'nin Açılması, Yapısı ve Niteliği | | Hafta 6 | Milli Mücadele Dönemi İç ve Dış Siyasi Gelişmeler (1920-1922)
| | Hafta 7 | Büyük Taarruz ve Sonuçları
| | Hafta 8 | Mudanya Mütarekesi ve Lozan'a Giden Süreç (İstanbul Yönetiminin TBMM'ye Geçmesi, Saltanatın Kaldırılması, Lozan Barış Konferansı). | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Cumhuriyetin İlanı | | Hafta 11 | Halifeliğin kaldırılması | | Hafta 12 | II. Ara Sınav | | Hafta 13 | Çok Partili Hayat Denemeleri (Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Serbest Cumhuriyet Fırkası) | | Hafta 14 | Hukuk ve Eğitim Alanında Yapılan İnkılaplar | | Hafta 15 | Sosyal ve Kültürel Alanında Yapılan İnkılaplar | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Atatürk, M. Kemal, 1989, Nutuk/Söylev I-III, TTK, Ankara | | 2 | Meclis-i Mebusan ve TBMM Zabıt Cerideleri | | |
1 | Goloğlu, M, 2008; Milli Mücadele Tarihi I-V, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul | | 2 | Goloğlu, M. 2021; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-V, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul | | 3 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, 2000, (Komisyon), ATAM Yay., Ankara | | 4 | Lewis, B. 2004; Modern Türkiye?nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu, Ankara | | 5 | Tanör, B. 2019; Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | | 6 | Tanör, B. 2022; Türkiye'de Kongre İktidarları (1918-1920), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 26.11.2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16.01.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|