|
TRH6310 | Türkiye'de İç Siyasal Gelişme | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hikmet ÖKSÜZ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | II. Meşrutiyet dönemi, Tek parti dönemi, çok partili hayata geçiş ve 1960 darbesi başta olmak üzere Türkiye'deki siyasal gelişmeler ve bu gelişmelerin Türk demokrasisine etkileri hakkında bilgi vermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türkiye'deki siyasal gelişmelerin tarihi altyapısı hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3 | ÖK - 2 : | Deste aldıkarı teorik bilgileri, yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır. | 2,5 | 3,5 | ÖK - 3 : | Türk demokrasisinin karşılaştığı sorunlara yorum getirebileceklerdir. | 12,13 | 1 | ÖK - 4 : | Bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 12,13 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
II. Meşrutiyet'ten günümüze Türkiye'de demokrasi'nin itici güçleri olarak kabul edilen siyasî partiler ve diğer siyasî kurumlar, anayasal gelişmeler, yasama-yürütme ilişkileri, kronolojik olarak incelenir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders hakkında genel bilgi, kaynakların tanıtılması | | Hafta 2 | Tanzimattan Meşrutiyet'e Osmanlı'da sivil toplum yapılanmsı | | Hafta 3 | II. Meşrutiyet Dönemi Türkiye'de iç siyasal gelişmeler | | Hafta 4 | Hakimiyet anlayışında önemli bir değişiklik: İrade-i seniyyeden irade-i milliyeye geçiş, TBMM'nin açılması | | Hafta 5 | I. TBMM'nin yapısı, grupların oluşmaya başlaması, Halk Fırkası'nın kuruluşu | | Hafta 6 | Cumhuriyetin ilanı ve tepkiler | | Hafta 7 | Cumhuriyetin ilk muhalefet partisi: Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası'nın kuruluşu, siyasî ve toplumsal yapıya etkileri | | Hafta 8 | Çok partili hayata geçiş denemesi: Serbest Cumhuriyet Fırkası'nın Kuruluşu ve siyasete yansımaları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Cumhuriyet Halk Partisi'nin sosyo-kültürel ve ekonomik politikaları | | Hafta 11 | II. Dünya Savaşı'nın Türk siyasî yaşamına etkileri, çok partili hayata geçiş | | Hafta 12 | Kısa Sınav | | Hafta 13 | Demokrat Parti dönemi siyasî ve sosyal gelişmeler | | Hafta 14 | 1960 ihtilaline giden süreç ve ihtilal | | Hafta 15 | İhtilal sonrası Türk siyasetinin yeniden yapılanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tunaya, Tarık Zafer , 1952, Türkiye'de Siyasi Partiler. Arba Yay, İstanbul. | | 2 | Çavdar,Tevfik, 1995, Türkiye'nin Demokrasi Tarihi, İmge Yay, Ankara. | | 3 | Goloğlu, Mahmut, 2009, Tek Partili Cumhuriyet, İşbankası Yay, İstanbul. | | |
1 | Kili, Suna-Gözübüyük, 2000, Şeref, Türk Anayasa metinleri, İş Bankası yay, İstanbul. | | 2 | Tanilli, Server, 1976, Anayasalar ve Siyasal Belgeler, istanbul | | 3 | Tunçay, M., 1999, Türkiye Cumhuriyetinde Tek Parti Yönetiminin Kurulması, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2013 | 1,5 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 10/12/2013 | 1,5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2014 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|