|
TRH6210 | Türk Çağdaş.Tarihi(1718-1918) | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. M. Alaaddin Yalçınkaya | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türk çağdaşlaşma tarihini bir bütün halinde ortaya koymak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türk çağdaşlama tarihinin temel meselelerini tanıma ve tartışabilme. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,5 | ÖK - 2 : | Geleneksel Osmanlı Devlet yapısından modern Türk Devleti'ne geçiş aşamalarını bir bütün halinde kavrayabilme. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,5 | ÖK - 3 : | Bunların çeşitli etkinlikler yoluyla toplum huzurunda rahatlıkla anlatılması ve savunulması. | 1,2,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk çağdaşlaşması kapsamında siyasi, kültürel ve toplumsal gibi çeşitli alanlarda yapılan faaliyetler ile bunların sonuçlarına temas edilmektedir. Devamında ise Osmanlı yenileşme faaliyetlerinin modern Türk Devleti'nin oluşmasına etkileri ele alınmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | ders ve metot hakkında genel bilgiler ve konu dağıtımı | | Hafta 2 | Türk çağdaşlaşması nedir? Dünyadaki diğer örnekleriyle mukayese | | Hafta 3 | Türk çağdaşlaşmasının nedenleri ve aşamaları | | Hafta 4 | Lale Devri | | Hafta 5 | III. Selim ve Nizam-ı Cedid | | Hafta 6 | II. Mahmud | | Hafta 7 | Tanzimat Devri(1839-1856) | | Hafta 8 | Islahat Fermanı(1856-1876) | | Hafta 9 | Sınav | | Hafta 10 | II. Abdülhamid (1876-1909) | | Hafta 11 | Ahmed Cevdet Paşa ve Mecelle | | Hafta 12 | Öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 13 | Öğrencileri konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 14 | Öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 15 | Öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Cevdet Paşa, Tarih-i Cevdet, İstanbul 1309. | | 2 | Berkes, Niyazi: Türkiyede Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul 1978. | | |
1 | Lewis, Bernard: Modern Türkiye?nin Doğuşu, 3. Baskı, TTK, Ankara 1988. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 22/11/18 | 2 | 30 | Sunum | 14 | 08/12/18 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 14/01/19 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|