|
TRH6012 | Tarih Araştır. Metodik Yaklaş. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Alaaddin Yalçınkaya | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | tarihçi formasyonu kazanabilmek için özellikle kaynaklar temel alınarak tarih metotlarının öğrenilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarihin bir bilim olması noktasında metodun gerekliliğini ifade edebileceklerdir. | 5 | 1,3, | ÖK - 2 : | Tarih araştırmalarındaki metodik yaklaşımları özetleyebileceklerdir. | 7 | 1,3, | ÖK - 3 : | derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 3 | 1,3, | ÖK - 4 : | bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir | 6 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tarihin konu ve faydası, tarih telakkisi ve gelişmesi, tarihin faydalandığı ilimler, tarihin kaynakları ve kaynakların tenkidi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tarih nedir? Tarih ile sosyal bilimler arasındaki ilişkiler, tarihin gerekliliği | | Hafta 2 | Tarihi olgu, tarihin değerlendirilmesi ve yorumu, tarihin ilgi alanı | | Hafta 3 | Tarih Felsefesi | | Hafta 4 | Tarihin diğer sosyal ilimlerle ilişkileri ve tarihe yardımcı ilimler | | Hafta 5 | Tarih Araştırmalarında kullanılan kaynaklar: Sözlü kaynaklar | | Hafta 6 | Yazılı kaynaklar | | Hafta 7 | Tarih araştırmalarında eser tenkidi: Dış Tenkit | | Hafta 8 | İç Tenkit | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Tarihte araştırma yöntemi | | Hafta 11 | Geçmişten günümüze tarih yazım tarz ve anlayışları: Rivayetçi tarih yazıcılığı ve anlayışı | | Hafta 12 | öğretici tarih yazıcılığı ve anlayışı
Kısa sınav | | Hafta 13 | Neden-nasılcı tarih yazıcılığı ve anlayışı | | Hafta 14 | Sosyal veya toplumsal tarih yazıcılığı ve anlayışı | | Hafta 15 | Genel değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Edward Hallett Carr, Tarih Nedir, İletişim Yay., İstanbul2002. | | 2 | Peter Burke, Tarih ve Toplumsal Kuram, Tarih ve Toplum, İstanbul 2011. | | |
1 | John Tosh, Tarihin Peşinde, Tarih Vakfı Yurt Yay., 2013. | | 2 | Marc Bloch, Tarih Savunusu, İletişim Yay., İstanbul 2015. | | 3 | Matt Perry, Marksizim ve Tarih, İletişim Yay., İstanbul 20016. | | 4 | Friedrich Nietzche, Tarih Üzerine, Say Yay., 2000. | | 5 | R.G.Collingwood, Tarih Tasarımı, Doğu Batı Yay., 2013 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/11/2023 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 13/12/2023 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 24 | 1 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 27 | 1 | 27 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|