|
TYFO521 | Öğretim Tek.Ve Materyal Gel | 2+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Nedim ALEV | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları kavrar
| 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 2 : | Bilgi ve iletişim teknolojilerini tarif eder | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 3 : | Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime uyarlanmasını açıklar | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 4 : | Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini ifade eder | 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 5 : | Tasarım ilke ve öğelerini bilir
| 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 6 : | Öğretimsel araçlarının nasıl kullanacağını açıklar
| 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 7 : | Öğretim teknolojileri kullanarak öğretim materyalleri (çalışma yaprağı, asetatlar, bilgisayar destekli materyaller vb?) geliştirir
| 1,2,3,4,5,6,7,8 | | ÖK - 8 : | Öğretim materyallerini sınıfta sunar
| | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirme, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) , eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|