Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772585
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TYFO521Öğretim Tek.Ve Materyal Gel2+2+0AKTS:6
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüMATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYrd. Doç. Dr. Nedim ALEV
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları kavrar 1,2,3,4,5,6,7,8
ÖK - 2 : Bilgi ve iletişim teknolojilerini tarif eder1,2,3,4,5,6,7,8
ÖK - 3 : Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitime uyarlanmasını açıklar1,2,3,4,5,6,7,8
ÖK - 4 : Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini ifade eder1,2,3,4,5,6,7,8
ÖK - 5 : Tasarım ilke ve öğelerini bilir 1,2,3,4,5,6,7,8
ÖK - 6 : Öğretimsel araçlarının nasıl kullanacağını açıklar 1,2,3,4,5,6,7,8
ÖK - 7 : Öğretim teknolojileri kullanarak öğretim materyalleri (çalışma yaprağı, asetatlar, bilgisayar destekli materyaller vb?) geliştirir 1,2,3,4,5,6,7,8
ÖK - 8 : Öğretim materyallerini sınıfta sunar
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirme, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) , eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı