|
TURO206 | Yeni Türk Edebiyatı - II | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İkinci kuşak Tanzimat ediplerinin yarattığı edebiyatı arkadaki sosyal ve siyasal şartlarla ilişkisini göz önünde tutarak kavratmak. Aynı sosyal ve siyasal şartlar üzerinde varlık gösteren Servet-i Fünun Edebiyatı?nı kavratmak. Bu dönem şair ve yazarlarının yaşam öyküsü, sanat ve eserlerini tanıtmak, bu eserlerden örnek kısımlar üzerinde tahlil çalışmaları yapm |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tanzimat ikinci nesil, arkasındaki tarihsel süreç. Recaizade Mahmut Ekrem, yaşamı, eserleri, edebiyatının özellikleri. Tahlil: Araba Sevdası. Sami Paşazade Sezai, yaşamı, eserleri, edebiyatının özellikleri. Tahlil: Sergüzeşt, Pandomima. Servet-i Fünun Edebiyatı, arkasındaki tarihsel süreç. Abdülhak Hamit Tarhan, yaşamı, eserleri, edebiyatının özellikleri. Tahlil: Makber?den bir bölüm, Makber Mukaddimesi. Tevfik Fikret, yaşamı, eserleri, edebiyatının özellikleri, Tahlil: Ömr-i Muhayyel, Gayya-i Vücud. Halit Ziya Uşaklıgil, yaşamı, eserleri, edebiyatının özellikleri, Tahlil: Mai v |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|