|
SEC 410 | İmar Uyg.Ve Çevre İlişkiler | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEODEZİ ve FOTOGRAMETRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çevre ve çevre bilincini geliştirmek. Bu ortamın yaratılması için alınması gereken teknik ve hukuki tedbirleri ortaya koymak. Dünya'da ve Türkiye'de çevre sorunları ve etkileşimlerin tartışılması. Çevrenin korunmasında imar planları ve plan uygulamalarının önemini ödev seminer ve tartışmalarla pekiştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | çevre ve çevre bilinci kavramları üzerine düşünme ve bu kavramların meslekler arası ilişkiler üzerindeki etkisi hakkında detaylı bilgiler edinme imkanı bulabilecekler. | 2,6,7,8,10 | | ÖK - 2 : | çevre kirlilği ve sanayileşme etkisi, dünyadaki önemli çevre sorunları, gelişmiş ve az gelişmiş ülkelerde çevre konuları üzerinde bilgiler edinebilecekler. | 2,6,8,10 | | ÖK - 3 : | planlama işlemlerinin çevre ile ilişkisi, Türkiye'de çevre bilinci ve çevre mevzuatı, çevre kirliliği ve uluslar arası ilişkiler hakkında deyalı bilgiler edinebilcekler. | 2,5,8,10 | | ÖK - 4 : | çevrenin korunmasında imar planları ve uygulamalarının önemi, çevresel etki değerlendirmesi uygulamaları, çevre sorunlarının çözümünde bireysel ve kurumsal görevler konusunda detaylı bilgiler öğrenebilecekler. | 1,2,5,7,9,10 | | ÖK - 5 : | seminer sunumları ile çevre sorunları ve çözüm önerileri üzerine uygulamalar yapabilecek, çevre sorunları hakkında bireysel düşünceler geliştirebilecekler. | 2,4,5,7,9,10 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevre ve çevre bilincini geliştirmek. Bu ortamın yaratılması için alınması gereken teknik ve hukuki tedbirleri ortaya koymak. Dünya?da ve Türkiye?de çevre sorunları ve etkileşimlerin tartışılması. Çevrenin korunmasında imar planları ve plan uygulamalarının önemini ödev seminer ve tartışmalarla pekiştirmek. |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|