|
IKT3003 | İktisadi Büyüme ve Kalkınma - I | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bayram GÜNGÖR | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Bayram GÜNGÖR, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin asıl amacı öğrencilerin ekonomik büyüme kavramı, ekonomik büyümenin belirleyicileri ve kaynakları üzerindeki bilgilerini geliştirmektir. Bu ders özellikle beşeri sermaye, tasarruf, sermaye birikimi ve üretim arasındaki ilişkileri ortaya koymaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ekonomik büyüme modellerini listeleyebilecektir. | 2,6 | 1, | ÖK - 2 : | büyüme modellerinin ekonomi üzerindeki etkilerini gösterebilecektir. | 2,6 | 1, | ÖK - 3 : | modellerin uygulanabilirliğini değerlendirebilecektir. | 2,6 | 1, | ÖK - 4 : | büyüme modellerinin detaylı değerlendirmesini yapabilecektir. | 2,6 | 1, | ÖK - 5 : | sonuçlara göre politika önerileri oluşturabilecektir. | 2,6 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Büyüme Teorisine Giriş, Büyüme Modelleri: Klasik, Keynesyen, Neo- Klasik, Endojen Büyüme Modelleri, Beşeri Sermaye, Teknoloji, Verimlilik, Etkinlik, Dış Ticaret, Globalleşme, Bölgeselleşme |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ekonomik büyüme teorilerine giriş | | Hafta 2 | Klasik dönem öncesi ekonomik büyüme yaklaşımları | | Hafta 3 | Klasik dönemde ekonomik büyüme yaklaşımları:Smith,Ricardo | | Hafta 4 | Klasik dönemde ekonomik büyüme yaklaşımları:Marx, Malthus | | Hafta 5 | Keynesyen büyüme modeli | | Hafta 6 | Harrod-Domar büyüme modeli | | Hafta 7 | Neoklasik büyüme modeli:Solow | | Hafta 8 | Endojen Büyüme Modelleri:Romer | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Endojen büyüme modelleri:Lucas, Barro | | Hafta 11 | Verimlilik | | Hafta 12 | Etkinlik | | Hafta 13 | Teknoloji | | Hafta 14 | Nüfus | | Hafta 15 | Faktör donatımı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Weil, David N. 2005; Economic Growth, Boston: Addison-Wesley, USA | | 2 | Todaro, Michael P. and Smith, Stephen C.2006; Economic Development, Pearson, USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 226 |
|