|
IKT4004 | İktisadi Düşünceler Tarihi | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İKTİSAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DİNÇASLAN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Umut ÜZAR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin lisans düzeyindeki iktisadi düşünceler tarihi konularını anlayabilme becerisini geliştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | iktisadi düşüncelerin gelişimini öğrenebileceklerdir. | 1,5 | 1, | ÖK - 2 : | iktisatçıların görüşlerini karşılaştırabileceklerdir. | 1,5 | 1, | ÖK - 3 : | iktisadi okulların ana temalarını tanımlayabilecek ve tartışabileceklerdir. | 1,5 | 1, | ÖK - 4 : | iktisadi düşünce okullarının birbiriyle örtüşen ve ayrışan noktalarını analiz edebileceklerdir. | 1,5 | 1, | ÖK - 5 : | iktisat teorileri ve politikaları ile iktisadi sistemler arasında bağlantı kurabileceklerdir. | 1,5 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eski Yunan, Roma, Ortaçağ, Merkantilizm, Fizyokrasi, Klasik Okul, Sosyalizm, Alman Tarihçi Okulu, Marjinalizm, Neoklasik İktisat, Kurumsal İktisat, Keynes, Keynesyen Neoklasik Sentez, Monetarizm, Yeni Klasik İktisat, Yeni Klasik Reel Konjonktür Teorisi, Yeni Keynesyen İktisat, Post Keynesyen İktisat ve Avusturya İktisat Okulu. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eski Yunan, Roma ve Ortaçağ İktisat Düşüncesi | | Hafta 2 | Merkantilizm ve Fizyokrasi | | Hafta 3 | Ortodoks ve Heterodoks İktisat Ayrımı, Klasik İktisat Düşüncesine Giriş | | Hafta 4 | Klasik İktisat Düşüncesi | | Hafta 5 | Sosyalizm ve Alman Tarihçi Okulu | | Hafta 6 | Marjinalizm | | Hafta 7 | Neo Klasik İktisat | | Hafta 8 | Kurumsal İktisat | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | J. M. Keynes | | Hafta 11 | Keynesyen Neoklasik Sentez | | Hafta 12 | Paracı Okul | | Hafta 13 | Yeni Klasik İktisat ve Reel Konjonktür Teorisi | | Hafta 14 | Yeni Keynesyen İktisat | | Hafta 15 | Post Keynesyen İktisat ve Avusturya İktisat Okulu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kazgan, G. 2009; İktisadî Düşünce veya Politik İktisadın Evrimi, Remzi Kitabevi, 14. Baskı, İstanbul. | | 2 | Bocutoglu, E. 2016; İktisadi Düşünceler Tarihi, Ekin Yayinevi, 3. Baskı, Bursa. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 3 | 33 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|