|
BTE7151 | Beyin Araştırma. Eğitim. Kul | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Beyin temelli öğrenme yaklaşımını tanımak, beyin temelli öğrenme yaklaşımına uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirmek, beyin temelli öğrenme materyallerini diğerlerinden ayırt etmek ve beyin temelli öğrenme ortamları oluşturmak. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | farklı öğrenme teorileri hakkında bilgi edinebilir. | 1,2,3,4 | 1 | PK - 2 : | nörofizyolojik kuramı diğer öğrenme kuramları ile karşılaştırabilir. | 1,2,3,4,7 | | PK - 3 : | beyne ilişkin geliştirilen modellerin içeriğini kavrayabilir. | 1,3 | 1 | PK - 4 : | beyin temelli öğrenme ve ilkeleri hakkında bilgi edinebilir. | 1,3,4,6,7 | 1 | PK - 5 : | beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirebilir ve uygulayabilir. | 1,2,3,4,5,6,8,9,10,11 | 1,3,5 | PK - 6 : | beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme ortamları tasarlayabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,9,10,11 | 1,3 | PK - 7 : | beyin temelli öğrenme ortamları ve geleneksel öğrenme ortamlarını karşılaştırabilir. | 1,4,7 | 1,5 | PK - 8 : | beyin temelli öğrenme ortamlarında ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında bilgi edinebilir. | 1,2,3,4,6,7,9,11 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretimde kullanılan farklı öğrenme kuramları; nörofizyolojik kuram; nörobilimin tarihçesi; beyne ilişkin geliştirilen fikir ve modeller; beyin temelli öğrenme; beyin temelli öğrenmenin ilkeleri; beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirme ve uygulama; beyin temelli öğrenmeye uygun uğrenme ortamları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Öğrenme kuramları ve nörofizyolojik kuram | | Hafta 2 | Nörobilimin tarihçesi | | Hafta 3 | Beyne ilişkin geliştirilen fikir ve modeller | | Hafta 4 | Beyne ilişkin geliştirilen fikir ve modeller | | Hafta 5 | Beyin temelli öğrenme | | Hafta 6 | Beyin temelli öğrenmenin ilkeleri | | Hafta 7 | Orkestralanmış daldırma, dingin uyanıklık ve aktif işleme | | Hafta 8 | Beyin temelli öğrenme ortamlarının özellikleri | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Beyin temelli öğrenmede öğretmen ve öğrencilere düşen roller | | Hafta 11 | Beyin temelli öğrenmede benimsenen öğretim stratejileri | | Hafta 12 | Beyin temelli öğrenmede ölçme ve değerlendirme | | Hafta 13 | Beyin temelli öğretimde kullanılan materyallerin özellikleri | | Hafta 14 | Beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirme ve uygulama | | Hafta 15 | Beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirme ve uygulama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ülgen; G., Turgut, O., Ergen, H., Uğur, O. Y. 2002; Beyin Temelli Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara. | | 2 | Caine, R.N., Caine, G. 1990; Understanding a Brain-Based Approach to Learning and Teaching, Educational Leadership, 48 (2), 66. | | |
1 | Prigge, D. J. 2002; Promote Brain-Based Teaching and Learning, Intervention in School and Clinic, 37 (4), 237-241. | | 2 | Pool, C. R. 1997; Maximizing Learning, A Conversation with Nummela Caine, Educational Leadership, 54 (6), 11-15. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/11/2013 | 2 | 30 | Proje | 15 | 03/01/2014 | 3 | 5 | Ödev | 8 12 14 | 15/11/2013 13/12/2013 27/12/2013 | 3 3 3 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2014 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Proje | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 3 |
|