Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772585
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BTE7151Beyin Araştırma. Eğitim. Kul3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Beyin temelli öğrenme yaklaşımını tanımak, beyin temelli öğrenme yaklaşımına uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirmek, beyin temelli öğrenme materyallerini diğerlerinden ayırt etmek ve beyin temelli öğrenme ortamları oluşturmak.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : farklı öğrenme teorileri hakkında bilgi edinebilir.1,2,3,41
PK - 2 : nörofizyolojik kuramı diğer öğrenme kuramları ile karşılaştırabilir.1,2,3,4,7
PK - 3 : beyne ilişkin geliştirilen modellerin içeriğini kavrayabilir.1,31
PK - 4 : beyin temelli öğrenme ve ilkeleri hakkında bilgi edinebilir.1,3,4,6,71
PK - 5 : beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirebilir ve uygulayabilir.1,2,3,4,5,6,8,9,10,111,3,5
PK - 6 : beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme ortamları tasarlayabilir.1,2,3,4,5,6,7,9,10,111,3
PK - 7 : beyin temelli öğrenme ortamları ve geleneksel öğrenme ortamlarını karşılaştırabilir.1,4,71,5
PK - 8 : beyin temelli öğrenme ortamlarında ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında bilgi edinebilir. 1,2,3,4,6,7,9,111
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Öğretimde kullanılan farklı öğrenme kuramları; nörofizyolojik kuram; nörobilimin tarihçesi; beyne ilişkin geliştirilen fikir ve modeller; beyin temelli öğrenme; beyin temelli öğrenmenin ilkeleri; beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirme ve uygulama; beyin temelli öğrenmeye uygun uğrenme ortamları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Öğrenme kuramları ve nörofizyolojik kuram
 Hafta 2Nörobilimin tarihçesi
 Hafta 3Beyne ilişkin geliştirilen fikir ve modeller
 Hafta 4Beyne ilişkin geliştirilen fikir ve modeller
 Hafta 5Beyin temelli öğrenme
 Hafta 6Beyin temelli öğrenmenin ilkeleri
 Hafta 7Orkestralanmış daldırma, dingin uyanıklık ve aktif işleme
 Hafta 8Beyin temelli öğrenme ortamlarının özellikleri
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Beyin temelli öğrenmede öğretmen ve öğrencilere düşen roller
 Hafta 11Beyin temelli öğrenmede benimsenen öğretim stratejileri
 Hafta 12Beyin temelli öğrenmede ölçme ve değerlendirme
 Hafta 13Beyin temelli öğretimde kullanılan materyallerin özellikleri
 Hafta 14Beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirme ve uygulama
 Hafta 15Beyin temelli öğrenmeye uygun öğrenme-öğretme materyalleri geliştirme ve uygulama
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ülgen; G., Turgut, O., Ergen, H., Uğur, O. Y. 2002; Beyin Temelli Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
2Caine, R.N., Caine, G. 1990; Understanding a Brain-Based Approach to Learning and Teaching, Educational Leadership, 48 (2), 66.
 
İlave Kaynak
1Prigge, D. J. 2002; Promote Brain-Based Teaching and Learning, Intervention in School and Clinic, 37 (4), 237-241.
2Pool, C. R. 1997; Maximizing Learning, A Conversation with Nummela Caine, Educational Leadership, 54 (6), 11-15.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 22/11/2013 2 30
Proje 15 03/01/2014 3 5
Ödev 8
12
14
15/11/2013
13/12/2013
27/12/2013
3
3
3
15
Dönem sonu sınavı 16 06/01/2014 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Proje 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü3