|
ISNF2014 | Erken Çocukluk Eğitimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Durmuş EKİZ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türkiye ve Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi kavrayabilecek | | | ÖK - 2 : | Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı, önemi ve temel ilkelerini kavrayabilecek | | | ÖK - 3 : | Okul öncesi eğitimin tarihi gelişiminin kavrayabilecek | | | ÖK - 4 : | Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri kavrayabilecek | | | ÖK - 5 : | Dünyada ve Türkiye'de okul öncesi eğitiminde mevcut durumu kavrayabilecek | | | ÖK - 6 : | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini kavrayabilecek | | | ÖK - 7 : | Okul öncesi öğretmen yeterliklerini kavrayabilecek | | | ÖK - 8 : | Okul öncesi eğitim kurumları ve çeşitlerini tanıyabilecek | | | ÖK - 9 : | Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, psikolojik, sosyal ve eğitsel ortamlarını kavrayabilecek | | | ÖK - 10 : | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemini kavrayabilecek | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türkiye'de ve Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi, okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı, önemi ve temel ilkeleri, okul öncesi eğitimin tarihi gelişimi, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmen yeterlilikleri, okul öncesi eğitim kurumları ve çeşitleri, okul öncesi eğitim kurumlarının ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Türkiye'de erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi | | Hafta 2 | Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi | | Hafta 3 | Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi | | Hafta 4 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşler | | Hafta 5 | Dünyada okul öncesi eğitimde mevcut durum | | Hafta 6 | Türkiye'de okul öncesi eğitimde mevcut durum | | Hafta 7 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri | | Hafta 8 | Sınav | | Hafta 9 | Okul öncesi çocuğunun temel gereksinimleri | | Hafta 10 | Okul öncesi öğretmen yeterlikleri | | Hafta 11 | Okul öncesi eğitim kurumları ve çeşitleri | | Hafta 12 | Okul öncesi kurumların fiziksel ortam özellikleri | | Hafta 13 | Okul öncesi kurumların psikolojik ortam özellikleri | | Hafta 14 | Okul öncesi kurumların sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | | Hafta 15 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | | Hafta 16 | Sınav | | |
1 | Gülaçtı, F. ve Tümkaya, S (Ed). 2012; Erken Çocukluk Eğitimi, 2. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. | | |
1 | Ekiz, D. (Ed), 2010; Okul Öncesi Eğitime Giriş, Lisans Yayıncılık, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 03/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 22/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 159 |
|