Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772585
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISNF2014Erken Çocukluk Eğitimi2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDOÇ. DR. Durmuş EKİZ,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Türkiye ve Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi kavrayabilecek
ÖK - 2 : Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı, önemi ve temel ilkelerini kavrayabilecek
ÖK - 3 : Okul öncesi eğitimin tarihi gelişiminin kavrayabilecek
ÖK - 4 : Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri kavrayabilecek
ÖK - 5 : Dünyada ve Türkiye'de okul öncesi eğitiminde mevcut durumu kavrayabilecek
ÖK - 6 : Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini kavrayabilecek
ÖK - 7 : Okul öncesi öğretmen yeterliklerini kavrayabilecek
ÖK - 8 : Okul öncesi eğitim kurumları ve çeşitlerini tanıyabilecek
ÖK - 9 : Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, psikolojik, sosyal ve eğitsel ortamlarını kavrayabilecek
ÖK - 10 : Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemini kavrayabilecek
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türkiye'de ve Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi, okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı, önemi ve temel ilkeleri, okul öncesi eğitimin tarihi gelişimi, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmen yeterlilikleri, okul öncesi eğitim kurumları ve çeşitleri, okul öncesi eğitim kurumlarının ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Türkiye'de erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi
 Hafta 2Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi
 Hafta 3Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi
 Hafta 4Okul öncesi eğitime temel olan görüşler
 Hafta 5Dünyada okul öncesi eğitimde mevcut durum
 Hafta 6Türkiye'de okul öncesi eğitimde mevcut durum
 Hafta 7Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri
 Hafta 8Sınav
 Hafta 9Okul öncesi çocuğunun temel gereksinimleri
 Hafta 10Okul öncesi öğretmen yeterlikleri
 Hafta 11Okul öncesi eğitim kurumları ve çeşitleri
 Hafta 12Okul öncesi kurumların fiziksel ortam özellikleri
 Hafta 13Okul öncesi kurumların psikolojik ortam özellikleri
 Hafta 14Okul öncesi kurumların sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
 Hafta 15Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi
 Hafta 16Sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Gülaçtı, F. ve Tümkaya, S (Ed). 2012; Erken Çocukluk Eğitimi, 2. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Ekiz, D. (Ed), 2010; Okul Öncesi Eğitime Giriş, Lisans Yayıncılık, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 03/04/2019 1 50
Dönem sonu sınavı 16 22/05/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 8 1 8
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 9 1 9
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü159