|
ISNF2011 | Sanat Eğitimi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ.DR. Mustafa IŞIK, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretmen adayına sanat eğitiminin gerekliliğini kavratmak, sanat öğretimi yöntemlerini bilen, alan bilgisine sahip olan, eleştirel bakış açısını geliştirebilen, estetik bilgi ve deneyime sahip olabilen, sanat alanında yapılan uygulama ve etkinliklerden haberdar olan öğretmen adaylarını yetiştirmek amaçlarının başındadır. Bunun yanısıra kültür birikimi sağlayan bu adayların modern dünyada sanata karşı bakış açılarını daha duyarlı kılmak hedefleri arasındadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sanatın insan hayatı üzerindeki etkilerini açıklayabilecek | 10 | | ÖK - 2 : | eleştirel düşünme becerisi geliştirecek | 10 | | ÖK - 3 : | sanatın eğitsel işlevlerini örneklerle ifade edebilecek | 10 | | ÖK - 4 : | sanata ve sanatsal faaliyetlere karşı olumlu tutum geliştirebilecek | 10 | | ÖK - 5 : | yaratıcı düşünme becerisi geliştirebilecek | 10 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sanat eğitiminin dört alanında bilgi ve deneyim: eleştirel düşünme, sanat tarihi, estetik, stüdyo eğitimi; sanatın dili ve açıklayıcı sanat eleştirisi; sanatın değişik işlevleri, resim çizme ve sanatın temel eğitimi ile ilgili kuramlar; sanat tarihinde soru sorma stratejileri, sanat tarihi anlayışının gelişmesi, tanınmış sanat olgularının tartışılması ve çocuğa aktarılması; çizim yoluyla görsel algının ve sanatın geliştirilmesi; çocukta yaratıcılık, yansıtma ve estetik gelişim evreleri; çocuk resimlerinin ve sanatsal öğrenme yollarının incelenmesi; müze eğitimi; sanat ile ilgili öğrenmelerinin eğitim stratejileri ile bütünleştirilmesi; sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik ve stüdyo üretimi disiplinlerinin kapsamlı bir ünite stratejisi halinde birleştirilerek bütünleştirilmesi, değerlendirme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma | | Hafta 2 | Çocuğun Sanatta Yaratma gücü | | Hafta 3 | Gelişim çağı çocukların Sanat duygu nitelikleri | | Hafta 4 | Gelişim çağı çocukların Karalama devri, Şematik öncesi ve sonrası devride sanatı
| | Hafta 5 | Başkaldırma devri,Mantık devriresim analizleri
| | Hafta 6 | Sanat eğitiminin gerekliliği | | Hafta 7 | Yaratıcı resim sanatı etkinlikleri | | Hafta 8 | Resim uygulama teknikleri(Kurşunkalem) | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Resim uygulama teknikleri(Kuru kalem boya)
Çocuk Resminde Simgeler
| | Hafta 11 | Çocukta Algı, Mekân Kavramı
Anlatımsal Açıdan Çocuk Resimlerini Sınıflandırması
Çocukluktan Gençliğe Çizgisel Gelişim Evreleri
| | Hafta 12 | Çocukluktan Gençliğe Çizgisel Gelişim Evreleri | | Hafta 13 | Çocukluktan Gençliğe Çizgisel Gelişim Evreleri | | Hafta 14 | Yaratıcılık Kavramı, Yaratıcı Birey ve Özellikleri, Yaratıcı Düşünme, Sanatsal Yaratma Süreçleri | | Hafta 15 | Yaratıcılık Kavramı, Yaratıcı Birey ve Özellikleri, Yaratıcı Düşünme, Sanatsal Yaratma Süreçleri | | Hafta 16 | Müzecilik,
Müze Türleri,
Sanat Müzeleri ve Teknoloji
| | |
1 | İlköğretim Sanat Eğitimi Kuram ve Yöntemleri Vedat Özsoy | | |
1 | Resimleriyle Çocuk Haluk Yavuzer | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | 16/11/2017 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 4 | 8 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 8 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 78 |
|