|
FZY6010 | İleri Sinir Fizyolojisi - I | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Derste merkezi sinir sistemi fonksiyonlarının öğretilmesi amaçlandı. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilecek
| 1,2,6 | 1,3 | PK - 2 : | Sinir sistemi bölümlerinin fonksiyonlarını açıklayabilecek
| 1,2,6 | 1,3 | PK - 3 : | Sinir fizyolojisini özetleyebilecek
| 1,2,6 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Merkezi sinir sistemine giriş,
Omuriliğin genel organizasyonu,
Somatik duyu yolları,
Primer duyu korteksi,
Ağrı ve analjezinin fizyolojik temelleri,
Beynin motor sistemleri,
Beyincik ve fonksiyonları,
Motor korteks,
İstemli hareketlerin nöronal kontrolü,
Beyin sapı ve kafa çiftleri,
Retiküler formasyon, |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Merkezi sinir sistemine giriş,
| | Hafta 2 | Omuriliğin genel organizasyonu,
| | Hafta 3 | Somatik duyu yolları,
| | Hafta 4 | Primer duyu korteksi,
| | Hafta 5 | Ağrı ve analjezinin fizyolojik temelleri,
| | Hafta 6 | Beynin motor sistemleri,
| | Hafta 7 | Beyinciğin fonksiyonları,
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Beyinciğin fonksiyonları,
| | Hafta 10 | Motor korteks,
| | Hafta 11 | Motor korteks,
| | Hafta 12 | İstemli hareketlerin nöronal kontrolü,
| | Hafta 13 | Beyin sapı ve kafa çiftleri,
| | Hafta 14 | Retiküler formasyon,
| | Hafta 15 | Retiküler formasyon, | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kandel, E.R. Schwartz, J.H. Jessell, T.M. 2000; Principles of Neural Science (4th ed.), The McGraw-Hill Companies, USA. | | 2 | Purves, D. et al. 2008; Neuroscience (4th ed.), Sinauer Associates, Inc. Sunderland, MA. | | |
1 | Fox, S.I. 2008; Human Physiology, (10th ed.) The McGraw-Hill Companies, USA. | | 2 | Ganong, W.F. 2005; Review of Medical Physiology (22th ed.), USA: The McGraw-Hill Companies, USA. | | 3 | Berne, R.M. and Levy, M.N. 2000; Principles of Physiology (3rd ed.), Mosby, St. Louis. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Ödev | 5 | | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 15 | 2 | 30 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 0 | 1 | 0 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 179 |
|