|
SECM313 | Matematik Öğretim Programı | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yeni müfredatı bütün yönleriyle tanımak ve müfredata uygun etkinlikler hazırlayabilmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | öğretim programını tanıyabilecek | 1,2,3,10,19 | 1,5 | ÖK - 2 : | tasarım ilkelerini ve temel yaklaşımları anlayabilecek
| 2,3 | 1,5 | ÖK - 3 : | matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji, yöntem ve teknikleri belirleyebilecek | 2,3 | 1,5 | ÖK - 4 : | matematik öğretim programındaki yeni eğilimleri açıklayabilecek | 2,3 | 1,5 | ÖK - 5 : | matematik öğretim programındaki (5-8) öğrenme alanlarını diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirebilecek
| 1,2,3,24 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretim programının tanımı, Tasarım ilkeleri ve temel yaklaşımlar, Matematik öğretim programının felsefesine uygun strateji yöntem ve teknikler, Matematik öğretim programında yeni eğilimler, Matematik öğretim programı (5-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirilmesi, Matematik öğretim programının (5-8) üniteleşmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Öğretim programının tanımı
Programın değişmesini gerekli kılan nedenler
| | Hafta 2 | Programın temelleri
| | Hafta 3 | Programın öğeleri
İçerik, öğrenme ve öğretme süreci , değerlendirme
| | Hafta 4 | Matematik öğretim programının amaçları
| | Hafta 5 | Matematik öğretim programında yeni eğilimler
Programın felsefesi, vizyonu ve ilkesi
| | Hafta 6 | Matematik öğretim programının öğrenme alanları, alt öğrenme alanları,kazanımları
| | Hafta 7 | Matematik öğretim programının temel becerileri
| | Hafta 8 | Matematik öğretim programın yapısına uygun strateji yöntem ve teknikler | | Hafta 9 |
ara sınav
| | Hafta 10 | Matematik öğretim programını (6-8) öğrenme alanlarının diğer öğretim
programlarıyla ilişkilendirilmesi
Öğrenci sunumları | | Hafta 11 | Program geliştirme modeli çerçevesinde yapılan çalışmalar
Öğrenci sunumları
| | Hafta 12 | Eski matematik öğretimi programın ile yeni matematik öğretim programının
Karşılaştırılması
Öğrenci sunumları | | Hafta 13 | Programın uygulanmasında okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerden beklentiler
Öğrenci sunumları
| | Hafta 14 | Öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı, 2013. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB. | | 2 | İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı.2006;Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, M.E.B | | |
1 | Baki, Adnan. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi ,Harf Yayınevi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/11/2015 | 1 | 20 | Uygulama | 5 7 8 10 11 12 13 | 12/10/2015 19/10/2015 26/10/2015 02/11/2015 16/11/2015 23/11/2015 30/11/2015 07/12/2015 | 7 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 30/01/2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | .5 | 7 | 3.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 53.5 |
|