|
IOO 315 | Özel Öğretim Yöntemleri - I | 2+2+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. MERAL BEŞKEN ERGİŞİ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Okulöncesi eğitim planlarının önemini açıklamakEğitim ve öğretimde planlı çalışmanın yararlarını kavramakYıllık ve etkinlik planlarının yapılışını kavramakÖğretim ortamının hazırlanması ile olumlu bir bakış açısı geliştirmekÖğretim yöntemlerini ve tekniklerinin tanınmasıÖğretim strateji ve yöntemlerinin uygulanmasını bilmekEğitim ortamlarını tanımakProgramlarının değerlendirmesini yapmak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | okulöncesi yıllık ve etkinlik planlarının önemini açıklayacak
| 2,6 | 1 | ÖK - 2 : | planlı çalışmanın yararlarını bilecek ve uygulayacak
| 2,6 | 1,3 | ÖK - 3 : | eğitim ortamlarının geliştirilmesini bilecek ve uygulayacak
| 2,6 | 1,3 | ÖK - 4 : | eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerini okulöncesinde uygulayacak
| 2,6 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi (drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru-cevap, tartışma, proje) , materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı ve içeriği | | Hafta 2 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili temel kavramlar
| | Hafta 3 | Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlar ve Özellikleri, ve Eğitim İlkeleri (Kreş Programı)
| | Hafta 4 | Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlar ve Özellikleri, Amaç ve İlkeleri (36-72 Aylık Çocuklar için Okulöncesi Eğitim Programı) | | Hafta 5 | Okul öncesi eğitimde planlama ve uygulama
| | Hafta 6 | Okulöncesi dönemde eğitim ortamlarının düzenlenmesi
| | Hafta 7 | Okul öncesi dönemde eğitim araç ve gereçleri | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Okulöncesi Eğitim Kurumları, Günlük Etkinlik Programında Yer Alan Etkinliklerin Planlanması | | Hafta 10 | Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Plan Türleri ve Özellikleri Günlük Plan
| | Hafta 11 | Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Plan Türleri ve Özellikleri Aylık Plan | | Hafta 12 | Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Plan Türleri ve Özellikleri Yıllık Plan | | Hafta 13 | Okulöncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemleri
| | Hafta 14 | Okulöncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin uygulanması
| | Hafta 15 | Okul öncesi eğitimde değerlendirme
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Daşcan, Özer., Çelik, Nebiha. 2009; Son Değişikliklerle Okul Öncesi Programı ve Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara | | 2 | Alisinanoğlu, F. (Ed.) (2011). Okul Öncesi Dönemde Özel Öğretim Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 21/11/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|