Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772585
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İKTİSAT BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IOO 315Özel Öğretim Yöntemleri - I2+2+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYRD. DOÇ. DR. MERAL BEŞKEN ERGİŞİ,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Okulöncesi eğitim planlarının önemini açıklamakEğitim ve öğretimde planlı çalışmanın yararlarını kavramakYıllık ve etkinlik planlarının yapılışını kavramakÖğretim ortamının hazırlanması ile olumlu bir bakış açısı geliştirmekÖğretim yöntemlerini ve tekniklerinin tanınmasıÖğretim strateji ve yöntemlerinin uygulanmasını bilmekEğitim ortamlarını tanımakProgramlarının değerlendirmesini yapmak
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : okulöncesi yıllık ve etkinlik planlarının önemini açıklayacak 2,61
ÖK - 2 : planlı çalışmanın yararlarını bilecek ve uygulayacak 2,61,3
ÖK - 3 : eğitim ortamlarının geliştirilmesini bilecek ve uygulayacak 2,61,3
ÖK - 4 : eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerini okulöncesinde uygulayacak 2,61,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi (drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru-cevap, tartışma, proje) , materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin tanımı ve içeriği
 Hafta 2Okul öncesi eğitim programı ile ilgili temel kavramlar
 Hafta 3Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlar ve Özellikleri, ve Eğitim İlkeleri (Kreş Programı)
 Hafta 4Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Programlar ve Özellikleri, Amaç ve İlkeleri (36-72 Aylık Çocuklar için Okulöncesi Eğitim Programı)
 Hafta 5Okul öncesi eğitimde planlama ve uygulama
 Hafta 6Okulöncesi dönemde eğitim ortamlarının düzenlenmesi
 Hafta 7Okul öncesi dönemde eğitim araç ve gereçleri
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Okulöncesi Eğitim Kurumları, Günlük Etkinlik Programında Yer Alan Etkinliklerin Planlanması
 Hafta 10Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Plan Türleri ve Özellikleri Günlük Plan
 Hafta 11Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Plan Türleri ve Özellikleri Aylık Plan
 Hafta 12Okulöncesi Eğitimde Kullanılan Plan Türleri ve Özellikleri Yıllık Plan
 Hafta 13Okulöncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemleri
 Hafta 14Okulöncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin uygulanması
 Hafta 15Okul öncesi eğitimde değerlendirme
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Daşcan, Özer., Çelik, Nebiha. 2009; Son Değişikliklerle Okul Öncesi Programı ve Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara
2Alisinanoğlu, F. (Ed.) (2011). Okul Öncesi Dönemde Özel Öğretim Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 21/11/2013 1 50
Dönem sonu sınavı 16 16/01/2014 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı