|
RESO402 | Anasanat Atölye VI | 4+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | OKUTMAN Şuayıp ŞEYİHOĞLU, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Deneme ve araştırmalar yolu ile çağdaş sanat değerlerini anlatarak öğrencilerin şekillendirme ve özgün anlatım ifadelerini bulmalarını, kendi kişisel düşüncelerini özel bir grafik anlatım dili olusturmalarini saglamak. Grafik teknik ve malzemelerinin betimleyici amaçla kullanarak İllüstrasyon görsel anlatım elemanları ve prensipleriyle öntasarım ve uygulama çalışmaları yaptırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kendi başına proje yürütebilecek cesaret ve anlayışa sahip olabilecek | 2,5,6,9,10,11,12,14 | 3,4 | ÖK - 2 : | yaşadığı çevre ve kültürü tanıyarak özgün anlatımla uygulama yapabilecek | 2,5,6,9,10,11,12,14 | 3,4 | ÖK - 3 : | grafiksel tasarımın iletişimdeki önemini kavrayabilecek | 2,5,6,9,10,11,12,14 | 3,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Proje çalışmaları verilerek alana hakim kendi anlayışına uygun serbest çalışmalar yaptırılır. İllüstrasyon projesi ile sosyal çevrenin kültürel ve otantik özellikleri kişisel anlatımla anlam kazandırılmaya çalışılır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Grafik yorumlama teknikleri
Proje hazırlama | | Hafta 2 | Konu- biçim- teknik- malzeme uyuşumu | | Hafta 3 | Grafik sanatının resim sanatı ile ilişkisi
| | Hafta 4 | Grafik yorumlama ile resimsel yorumlama arasındaki farlılıklar
| | Hafta 5 | Örnek çalışmaların biçim- plastik değer- düşünce açısından incelenmesi | | Hafta 6 | Kent planlaması- kent yaşamı ve grafik tasarım | | Hafta 7 | Mekan tasarımı ve grafik tasarım | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Bir sergi afişi tasarımı
Farklı kültür imgelerinin afişte kullanımı
| | Hafta 10 | İllüstrasyon alanı tanımı tarihçesi
İllüstrasyon türleri ve teknikleri
| | Hafta 11 | İllüstrasyonun epistemolojik incelemesi | | Hafta 12 | kuramsal çalışmalar | | Hafta 13 | Örnek çalışmaların incelenmesi
Eleştirilmesi | | Hafta 14 | Üst düzeyde kimlik kazandırma ve yorum | | Hafta 15 | Kavramların görselleştirilmesi
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Becer,E.1997; İletişim ve Grafik Tasarım,Dost Kitabevi,Ankara | | |
1 | Tmemlow,A.2008; Grafik Tasarım ne içindir?,Yem Yayını,İstanbul | | 2 | Yanık,H.2004; Masaüstü Yayıncılık,Pınarbaş Matbaacılık, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 30/01/2016 | 4 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 15 | 15 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 15 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 1 | 5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|