|
ISO5610 | Critical Theory and Action Research | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin Frankfurt okulu, eleştirel kuramı anlamaları ve aksiyon araştırmasının nasıl kullanılacağını kavramalarını sağlamaktır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | aksiyon araştırmasının nasıl yürütüleceğini öğrenir. | | | PK - 2 : | aksiyon araştırmasının türlerini öğrenir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Frankfurt okulunun aydınlanma eleştirisi, Frankfurt okulunun pozitivist eleştirisi, Frankfurt okulunun sosyoloji eleştirisi, eleştirel kuram, aksiyon araştırması ve türleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Frankfurt Okulunun Aydınlanma Eleştirisi | | Hafta 2 | Frankfurt Okulunun Pozitivist Eleştirisi | | Hafta 3 | Frankfurt Okulunun Sosyoloji Bilimine Eleştirisi | | Hafta 4 | Aksiyon Araştırmasında Yeni Yönelimler | | Hafta 5 | Aksiyon Araştırmasının Yürütülmesinde Bazı ilke ve İşlemler | | Hafta 6 | Aksiyon Araştırması ve Profesyonel Öğrenme | | Hafta 7 | Öğretmenler ile Aksiyon Araştırması | | Hafta 8 | Araştırmacı Öğretmen | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Aksiyon Araştırmasıyla Değişimi Yöneltme | | Hafta 11 | Aksiyon Araştırmasında Karmaşalar ve Yenilikler | | Hafta 12 | Aksiyon Araştırması ve Yansıtıcı Düşünme | | Hafta 13 | Yansıtıcı Günlük Tutma | | Hafta 14 | Sunum | | Hafta 15 | Sunum | | Hafta 16 | Final | | |
1 | Zuber-Skrritt, O. 1996; New Directions in Action Research, Falmer Press, London. | | |
1 | Elliott, J. 1991; Action Reseacrh for Educational Change, Open University Press, Buckingham. | | 2 | Kızılçelik, S. 2000; Frankfurt Okulu, Anı Yayıncılık, Ankara. | | 3 | Ekiz, D. 2015; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/03/2019 | 2 | 30 | Uygulama | 13 | 15/04/2019 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 20/05/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 1 | 2 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Proje | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 10 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 183 |
|