|
BEB 161 | Satranç - I | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Elective | Bölümü | MATEMATİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin genel amacı üniversite gençliğinin boş zamanlarını kampus içinde, sportif faaliyet ve organizasyonlara katılarak değerlendirmelerini sağlamak, değişik fakülte ve yüksekokul öğrencilerinin kaynaşmasını sağlayarak Karadeniz Teknik Üniversiteli olma ruhunu oluşturmak ve geliştirmek, gençlerin enerjilerini pozitif yönde değerlendirmeleri için ortam sağlamak, spor kültürünün gelişmesine katkı sağlamak, öğrencilerin ileriki yaşamlarına taşıyabilecekleri üniversite ile ilgili anılarını zenginleştirmek, öğrencilere yaşam boyu yapabilecekleri spor alışkanlığı kazandırmak, öğrencilerin değişik spor branşları ile tanışmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders seçmeli tenis dersini alan öğrenciler arasından oluşturulan 8-10 kişilik gruplar ile teorik ve uygulamalı olarak yapılmaktadır. Derslerde öğrencilere temel satranç bilgileri verilmekte olup, iyi düzeydeki öğrenciler üniversite satranç okul takımında değerlendirilmektedir. Ders süresi her grup için haftalık 2 saat olup, 2 kredilidir. TEORİK DERSLER?Satranç Tarihi?Satrancın yararları?Satranç malzemelerinin tanıtımı ?Satranç KurallarıUYGULAMALI DERSLER?Tahta ve taşların tanıtımı (1. Yarıyıl) ?Taşarın işlevleri (1. Yarıyıl) ?Tipik matlar (1. Yarıyıl) ?Pat (1. Yarıyıl) ?Rok (1. Yarıyıl) ?Geçerken almak (1. Yarıyıl) ?Kazanç ve Berabere (1. Yarıyıl) ?Okumak ve Yazmak (Notasyon) (1. Yarıyıl) ?Taşların Değerleri (1. Yarıyıl) ?Mat ve Mat Çeşitleri (1. Yarıyıl) ?Temel Açılış Prensipleri (1. Yarıyıl |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|