|
JLJ 407 | Mühendislik Jeolojisi | 3+1+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. HAKAN ERSOY, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Jeolojik bilgilerin ve verilerin sayısallaştırılarak mühendislik işlerinde kullanılmasını sağlamak, kütle hareketlerini önleme yollarını belirlemek, baraj yeri çalışmaları ve tünel kayası sınıflamalarının nasıl yapıldığını öğretm |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yer kabuğunda meydana gelen jeolojik ve yapısal olayları, kayaç ve kayaç yapıcı mineralleri tanıyabilirler | 1,14 | | ÖK - 2 : | kaya malzemesi, kaya kütlesi, süreksizlik ve zemin kavramlarını yorumlayabilir | 2,5,10 | | ÖK - 3 : | matematiksel modeller ve sayısal ifadeler kullanarak jeoteknik ve mühendislik problemleri çözebilir | 2,3,5,8,12 | | ÖK - 4 : | doğal afetlerin oluşum mekanizmalarını analiz edebilir | 2,3,4,5,8,12,13 | | ÖK - 5 : | farklı jeoteknik problemleri sentezleyebilme ve insan-jeoloji ilişkisi kurabilir | 2,3,4,8,12,13 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş ( tanımlar, mühendislik jeolojisinin gelişimi) Mühendislik amaçları için kayaların sınıflandırılması. Kütle hareketleri ( sınıflamaları, nedenleri ve önleme yöntemleri) . Kaya şev stabilitesi yöntemleri. Baraj jeolojisi (sınıflamaları, baraj yeri ve baraj tipinin seçimi, baraj yerinde yapılan mühendislik çalışmaları. Tünel jeolojisi (Tanımlar, tünel açılmasında karşılaşılan problemler, tünel açma yöntemleri, tünel ayaçlarının sınıflandırılması) Temel jeolojisi. Taş ocağı araştırmaları. Mühendislik jeolojisinde yeni teknik ve metotlar. Mühendislik jeolojisi haritala |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Mühendislik jeolojisinin gelişimi, mühendislik jeolojisi araştırmaları, mühendislik jeolojisinde uygulanan araştırma yöntemleri. | | |
1 | Tarhan, F., 2002; Mühendislik Jeolojisi Prensipleri, KTÜ Yayınları, No:145, Trabzon | | |
1 | Erguvanlı, K. 1995; Mühendislik Jeolojisi, Seç Yayın Dağıtım, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 12 | 12 | Ödev | 6 | 12 | 72 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|