Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://sehircilik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3774075
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HIR1009Halkla İlişkiler - I3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüHALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders kapsamında, halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerin gelişim süreci ve bu süreci etkileyen faktörler, kuruluşlar ve kişiler için önemi, amaçları, süreçleri, reklam ve propagandadan farklı yönleri, halkla ilişkiler görevlilerinin nitelikleri, görevleri ve rolleri öğretilmektedir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Halkla ilişkiler kavramının ortaya çıkaran etkenleri irdeleyebileceklerdir. 1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,16,17,181
ÖK - 2 : Halkla ilişkilerin dünyada ve Türkiye'deki gelişimini tartışabileceklerdir.1,2,71
ÖK - 3 : Halkla ilişkiler uzmanında bulunması gereken nitelikleri tartışabileceklerdir.1,2,7,161
ÖK - 4 : Halkla ilişkiler kampanyasının süreçlerini tartışabileceklerdir.1,2,7,161
ÖK - 5 : Halkla ilişkiler kampanyasının teorik yönlerini tartışabileceklerdir.1,2,71
ÖK - 6 : Derste öğrendikleri bilgileri sınavda ya da sözlü sunumda rahatlıkla dile getirebileceklerdir. 1,2,71
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Halkla ilişkilerin tanımı, içeriği, uygulama alanı. Halkla ilişkilerin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi. Halkla ilişkilerde meslekleşme ve temel ilkeler. Halkla ilişkiler reklam, propaganda, pazarlama arasındaki benzerlikler ve farklılar. Halkla ilişkiler ve iletişim. Halka ilişkilerde planlama ve yönetim. Halkla ilişkilerde ortam ve araçlar. Kurum içi halkla ilişkiler
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tanışma 11. Hafta: Halkla ilişkilerde hedef kitleler 12. Hafta: Halkla İlişkiler Süreci 14. Hafta: Halkla ilişkilerde kampanya 15. Hafta: Devam
 Hafta 2Halkla ilişkiler nedir? Halkla ilişkiler kavramının tarihsel geçmişi
 Hafta 3Kurumlarda halkla ilişkiler uygulamalarının varlık nedeni.
 Hafta 4Halkla ilişkiler modelleri
 Hafta 5Devam
 Hafta 6Halkla ilişkiler, propaganda, reklamcılık ve pazarlama arasındaki benzerlikler ve farklılıklar.
 Hafta 7Halkla ilişkiler ve iletişim
 Hafta 8Halkla ilişkilerde izlenen amaçlar ve ilkeler
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi.
 Hafta 11Halkla ilişkiler programlarının geliştirilmesi
 Hafta 12Halkla ilişkilerde hedef kitle
 Hafta 13Devam
 Hafta 14Kurum içi iletişim
 Hafta 15Halkla ilişkilerde kampanya
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1PELTEKOĞLU, Filiz Balta, Halkla İlişkiler Nedir, 7. Basım, Beta Yay., İstanbul, 2012
2İŞÇİ, Metin, Halkla İlişkiler, Der Yay., İstanbul, 2002
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11/2017 2 50
Dönem sonu sınavı 16 01/2018 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav için hazırlık 24 1 24
Arasınav 2 1 2
Ödev 1 5 5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 34 1 34
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü150