|
MUZO3017 | Müziksel İşitme Okuma Yazma V | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders bir önceki derslerin bir devamıdır ve öğretmen adaylarının farklı müziklerde okuma ve yazma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretmen adaylarının müziksel okuma, yazma, yaratma ve analiz becerilerini de geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | diyez ve bemolleri yazabileceklerdir. | 2,3,4,7,8,10 | 1,4 | ÖK - 2 : | farklı makamları analiz edebileceklerdir. | 1,4,5,7,9,10 | 1,4 | ÖK - 3 : | modulasyon bilgisine sahip olacaklardır. | 1,4,5,7,10 | 1,4 | ÖK - 4 : | orta çağ modlarıyla uygulama yapabileceklerdir | 3,4,5,7,9,10 | 1,4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tüm ölçülerde ve tüm majör minör tonlar ile tampere segah, hüzzam, saba makamlarında tek sesli ve iki- üç sesli, düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme ve yaratma uygulamaları; üç sesli, dört sesli, beş sesli (dominant dokuzlu) tonal akorlarla uygulamalar; Orta Çağ modları ile uygulamalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tonal Müzikte Modülâsyon.
Türk müziğinde geçki bilgisi.
| | Hafta 2 | Tam kadans bilgisi. | | Hafta 3 | Plagal kadans bilgisi.
Otantik kadans bilgisi.
| | Hafta 4 | II.çevrim (43) durumunda dominant yedili akoru kavrayabilme.
III.çevrim (2) durumunda dominant yedili akoru kavrayabilme.
| | Hafta 5 | Dört bemol alan minör ton bilgisi.
Dominant Yedili Akoru
I.çevrim (65) durumunda dominant yedili akoru kavrayabilme.
| | Hafta 6 | Modülâsyon terimi bilgisi.
Dört bemol alan majör ton bilgisi.
| | Hafta 7 | Büyük rondo formu bilgisi.
Dört diyez alan minör ton bilgisi.
| | Hafta 8 | Dört diyez alan majör ton bilgisi. Küçük rondo formu bilgisi.
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Üç bemol alan minör ton bilgisi.
Katlı şarkı formu bilgisi.
| | Hafta 11 | Üç bemol alan majör ton bilgisi.II.Çevrim durumunda majör akorunu kavrayabilme.II.Çevrim durumunda minör akorunu kavrayabilme. | | Hafta 12 | I.Çevrim durumunda majör akorunu kavrayabilme.
I.Çevrim durumunda minör akorunu kavrayabilme.
Üç diyez alan minör ton bilgisi.
| | Hafta 13 | Müzikte akor kavramı bilgisi.
Temel durumda majör akorunu kavrayabilme.
Temel durumda minör akorunu kavrayabilme.Üç diyez alan majör ton bilgisi.
| | Hafta 14 | Değişim (Alterasyon) Fa Açkısı.Çok sesli işitme ve okuma. | | Hafta 15 | Dönem içinde öğrenilen konuların genel tekrarı.Tür, biçim, sekvens,kadans konularında örnek kadanslar ve sekvens çalışmaları. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | ÖZGÜR,Ü. AYDOĞAN, S. 1996 Müziksel İşitme Okuma II Gazi yayınları Ankara | | |
1 | BAĞIROV, N.1995 Müzik Teorisi Türksesi Matbaacılık, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2016 | 1 | 30 | Uygulama | 13 | 19/12/2016 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 31 |
|