|
PEM5180 | Doga Koruma Ve Turızm | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciler, doğal ve yapılaşmış çevrede turizm ve koruma arasındaki ilişkiyi öğretmek öncelikle hedeflenmektedir. Ayrıca arkeolojik, tarihi, kültürel ve doğal kaynakların özellikleri doğrultusunda gelişimi ve pazarlanması konularında bilgi verilecektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | turizm ve ekolojik çevresel değerler ile ilgili temel kavramları öğrenecekler. | 1,3,4,5,6,7 | 1 | PK - 2 : | ekolojik turizm uygulamalarında kullanılacak stratejileri ve metodolojik yaklaşımları analiz edebileceklerdir. | 3,4,5,6 | 3 | PK - 3 : | kültürel çevre değerlerini, doğal çevre temelli turizm araştırmalarında nasıl kullanmaları gerektiğini öğreneceklerdir. | 1,3,4,5,6 | 1 | PK - 4 : | ders kapsamında hazırlayacakları proje çalışmalarında, ülkemizde çevre değerlerini dikkate alan doğa turizmi yaklaşımlarını ortaya koymayı öğreneceklerdir. | 2,4,5 | 5 | PK - 5 : | ülkemizdeki koruma ve turizm politikaları arasındaki karşıtlıkları ortaya koyarak, paydaşların rolünü tartışacaklardır. | 4,5,6,7 | 6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Doğa koruma, doğa, ekoloji ve turizmin genel tanımları, benzerlikler ve farklılıklar
Doğa koruma ile tür ve habitat korumasının önemi
Doğal alanlar ile korunan alanların ekolojik çevresel değerleri
Türkiye'de doğa korumanın tarihçesi ve biyolojik çeşitlilik
Doğa koruma gerekçeleri-korunan alanların sınıflandırılması
Çevre temelli turizm gelişim şartları
Ekoturizm uygulama stratejileri sürdürülebilir çevre yaklaşımı katılımcı yaklaşım esnek geri besleme yaklaşımı
Ekonomik ve sosyal gelişmede ekolojik turizmin rolü |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doğa, Doğa Koruma, Ekoloji ve Turizm Kavramları | | Hafta 2 | Doğa Korumanın Önemi, Tür ve Yaşam Alanı Korumasının Önemi | | Hafta 3 | Korunan Alanların Ekolojik Çevre Değerleri ve Doğal Alanlar | | Hafta 4 | Türkiye'de Biyolojik Çeşitlilik ve Doğa Koruma Tarihi | | Hafta 5 | Türkiye'de Doğa Koruma ve Milli Parklar | | Hafta 6 | Doğa Koruma Gerekçeleri, Korunana Alanların Sınıflandırılması | | Hafta 7 | Korunan Alan Turizm Kavramı | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Korunan Alanlarda Turizm Planlaması | | Hafta 10 | Korunan Alanlarda Ziyaretçi Yönetimi | | Hafta 11 | Korunan Alanlarda Taşıma Kapasitesi Çalışmaları | | Hafta 12 | Korunan Alanlarda Turizmin Ekonomik Değeri ve İlgili Yöntemler | | Hafta 13 | Korunan Alanlarda Turizme Dayalı Sorunlar | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Eagles, P.F.J., McCool, S.F. 2002; Sustainable Tourism in Protected Areas Guidelines for Planning and Management, IUCN, WCPA, Thanet Press Limited, 183 p., UK | | 2 | Hall, C.M.and Page, S.J. 2002; The Geograph of Tourism and Recreation Environment, Place and Space, Taylor and Francis Group, p.309, London and New York | | 3 | Demirel, Ö. 2005; Doğa Koruma ve Milli Parklar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 219, Fakülte Yayın No: 37, Ders Kitabı,424 s., Mayıs 2005, KTÜ Matbaası, Trabzon | | |
1 | Lindberg, K., Hawkins, D.E. 1993; Ecotourism: A Guide For Planners and Managers, Ecotourism Society, 174 p., Vermont. | | 2 | Butler, R., Hall, C.M. and Jenkins, J. 1998; Tourism and Recreation in Rural Areas, John Wiley and Sons Ltd., p.261 England | | 3 | Smith, M.K. 2006; Tourism, Culture and Regeneration, Cromwell Press, 186 p., Preston, UK | | 4 | Mason, P., Tourism impacts, planning and management, Butterworth-Heinemann Publication, 289 p., Elsevier, 2008, Second Edition. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/11/2009 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 14 | 23/12/2009 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Proje | 4 | 8 | 32 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 3 | 1 | 3 | Diğer 2 | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 202 |
|