Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

EKO 324Karar Verme ve Oyun Teorisi3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüEKONOMETRİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tuba YAKICI AYAN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilerin interaktif ortamlarda stratejik düşünme yeteneklerini güçlendirmeyi ve onlara karar almada riskleri göz önünde bulundurarak beklentilerini en yüksek düzeye çıkarabilmenin kantitatif yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında işlenen bütün konular, gerçek yaşamda alınabilecek her konudaki kararların sonuçlarının yalnız karar vericiye değil aynı zamanda rakiplerin davranışlarına ve dış koşullara da bağlı olduğu gerçeği ışığında ele alınmaktadır
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : çok seçenek arasından seçim yapmak için kullanılabilecek sayısal yöntemleri belirleyebileceklerdir1,2,3,4,5,6,71
ÖK - 2 : karar verme yöntemlerinin benzer ve farklı yönlerini ayırt edebileceklerdir1,2,3,4,5,6,71
ÖK - 3 : karar verme problemlerini öğrenilen yöntemlerle çözebileceklerdir1,2,3,4,5,6,71
ÖK - 4 : karar ortamına uygun olan yöntemi seçebileceklerdir1,2,3,4,5,6,71
ÖK - 5 : öğrenilen yöntemleri kullanarak alternatifler arasından en uygun kararı alabilecek ve yorumlayabileceklerdir1,2,3,4,5,6,71
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Belirsizlik altında karar verme : Maximin kriteri, maximax kriteri, laplace kriteri, hurwicz kriteri, pişmanlık kriteri, Risk ortamında karar kuralları : Maksimum olasılık kriteri, beklenen minimum fırsat maliyeti, bilgi edinmenin beklenen değeriKarar ağaçları : Karar ağacı çizme, ağaç değerlerini hesaplama, belirsiz çıkış düğümlerini hesaplama, karar düğümlerinin değerlerini hesaplama, karar vermeOyun teorisi : İki kişilik sıfır toplamlı oyunların formülasyonu, Basit oyunların çözülmesi, karışık stratejili oyunlar, grafik çözüm prosedürü, doğrusal programlama ile çözümKuyruk teorisi : Kuyruk modellerinin temel yapısı, üstel dağılım içeren kuyruk modelleri, doğum-ölüm prosesine dayanan modeller, üstel olmayan dağılım içeren modeller, kuyruk şebekeleri, tek kanallı kuyruk modelleri, çok kanallı kuyruk modelleri
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin amacı ve içeriği
 Hafta 2Belirsizlik altında karar verme, Maximin kriteri, maximax kriteri, laplace kriteri, hurwicz kriteri, pişmanlık kriteri
 Hafta 3Risk ortamında karar kuralları: Maksimum olasılık kriteri, beklenen minimum fırsat maliyeti, bilgi edinmenin beklenen değeri
 Hafta 4Karar ağaçları: Karar ağacı çizme, ağaç değerlerini hesaplama, belirsiz çıkış düğümlerini hesaplama, karar düğümlerinin değerlerini hesaplama, karar verme
 Hafta 5Oyun teorisi: İki kişilik sıfır toplamlı oyunların formülasyonu, Basit oyunların çözülmesi, karışık stratejili oyunlar
 Hafta 6Grafik çözüm prosedürü
 Hafta 7Doğrusal programlama ile çözüm
 Hafta 8Kuyruk teorisi: Kuyruk modellerinin temel yapısı
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Üstel dağılım içeren kuyruk modelleri, doğum-ölüm prosesine dayanan modeller
 Hafta 11Üstel olmayan dağılım içeren modeller
 Hafta 12Kuyruk şebekeleri, tek kanallı kuyruk modelleri
 Hafta 13Çok kanallı kuyruk modelleri
 Hafta 14Örnek çözümü
 Hafta 15Tekrar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Clemen, R. , Reilly, T. , 2004, Making Hard Decisions with Decision Tools Suite, 1st ed, Duxbury Pres.
 
İlave Kaynak
1Hillier, F. , Liberman, G. , 2005, Introduction to Operations Research, 8 st ed. , Mc Graw-Hill Science.
2Neumann, J. , Morgenstern, O. , 2004, Theory of Games and Economics Behavior, 16th ed. , Princeton University Press.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 04/2016 1 50
Dönem sonu sınavı 16 05/2016 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 8 2 16
Arasınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 11 3 33
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü150