|
EKO 314 | Yöneylem Araştırması - II | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tuba YAKICI AYAN | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yöneylem Araştırması-I dersine ilaveten bu ders şebeke modelleri, ulaştırma modelleri ve proje planlama konularını ele almaktadır. Ders öğrencilere optimalın yanı sıra heuristic çözüm algoritmalarını da öğretmektedir. Amaç öğrencilere optimal çözümü olmayan ya da optimal çözümünün bulunması çok zor ya da zaman alıcı olan problemleri tanıtarak yaklaşık çözüm metotları ile çözüme ulaşma yeteneği kazandırmaktı |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1 | ÖK - 2 : | Yöneylem araştırması tekniklerini uygulamayı öğrenebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1 | ÖK - 3 : | Yöneylem araştırması ile ilgili tekniklerin uygulamsını yapmayı öğrenebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7 | 1 | ÖK - 4 : | Yöneylem araştırması ile ilgili yeni tekniklerin uygulamasını yapabilecekler
yapılmasını | 1,2,3,4,5,6,7 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ulaştırma modeli: Başlangıç çözümü metotları, başlangıç çözümünü optimize etme, ulaştırma modelinde duyarlılık analizi, Atama modeli, Aktarma problemi, Gezgin satıcı problemi, Şebeke analizi : En küçük yayılma ağacı problemi, en kısa yol problemi, en büyük akış problemi, en düşük maliyetli akış problemi, Pert ve Cpm yöntemleri ile proje planlama ve kontrol |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İkilik teorisi ve duyarlılık analizleri | | Hafta 2 | İklilik teorisinin esası, düal problemin orijini | | Hafta 3 | Primal-dual(esas-ikincil)ilişkilerinin özeti | | Hafta 4 | Uygulamalar | | Hafta 5 | İkili problemin ekonomik yorumu | | Hafta 6 | İkili problemin yorumu | | Hafta 7 | Simpleks metodun yorumu | | Hafta 8 | Primal-dual ilişkileri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Duyarlılık analizinde ikilik teorisinin rolü | | Hafta 11 | Duyarlılık analizinin esası | | Hafta 12 | Duyarlılık analizi uygulamaları | | Hafta 13 | Temel olmayan değişkenlerin katsayılarındaki değişmeler | | Hafta 14 | Temel olan değişkenlerin katsayılarındaki değişmeler | | Hafta 15 | (sağ taraftaki) deki değişemeler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Öztürk, Ahmet, 2009, yöneylem Araştırması; Ekin Yayınevi, Bursa | | 2 | Bazaraa,Mokhhtar, Jarvis John J; 2007, Linear Pogramming and network Flows, Washington | | 3 | Hillier,Frederick S., Lieberman, Gerald J.; 1986, Introduction to Operations Research, Holden-Day, California | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | /04/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | /05/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|