Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

EKO 314Yöneylem Araştırması - II3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüEKONOMETRİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tuba YAKICI AYAN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Yöneylem Araştırması-I dersine ilaveten bu ders şebeke modelleri, ulaştırma modelleri ve proje planlama konularını ele almaktadır. Ders öğrencilere optimalın yanı sıra heuristic çözüm algoritmalarını da öğretmektedir. Amaç öğrencilere optimal çözümü olmayan ya da optimal çözümünün bulunması çok zor ya da zaman alıcı olan problemleri tanıtarak yaklaşık çözüm metotları ile çözüme ulaşma yeteneği kazandırmaktı
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenebilecekler.1,2,3,4,5,6,71
ÖK - 2 : Yöneylem araştırması tekniklerini uygulamayı öğrenebilecekler.1,2,3,4,5,6,71
ÖK - 3 : Yöneylem araştırması ile ilgili tekniklerin uygulamsını yapmayı öğrenebilecekler.1,2,3,4,5,6,71
ÖK - 4 : Yöneylem araştırması ile ilgili yeni tekniklerin uygulamasını yapabilecekler yapılmasını1,2,3,4,5,6,71
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ulaştırma modeli: Başlangıç çözümü metotları, başlangıç çözümünü optimize etme, ulaştırma modelinde duyarlılık analizi, Atama modeli, Aktarma problemi, Gezgin satıcı problemi, Şebeke analizi : En küçük yayılma ağacı problemi, en kısa yol problemi, en büyük akış problemi, en düşük maliyetli akış problemi, Pert ve Cpm yöntemleri ile proje planlama ve kontrol
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İkilik teorisi ve duyarlılık analizleri
 Hafta 2İklilik teorisinin esası, düal problemin orijini
 Hafta 3Primal-dual(esas-ikincil)ilişkilerinin özeti
 Hafta 4Uygulamalar
 Hafta 5İkili problemin ekonomik yorumu
 Hafta 6İkili problemin yorumu
 Hafta 7Simpleks metodun yorumu
 Hafta 8Primal-dual ilişkileri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Duyarlılık analizinde ikilik teorisinin rolü
 Hafta 11Duyarlılık analizinin esası
 Hafta 12Duyarlılık analizi uygulamaları
 Hafta 13Temel olmayan değişkenlerin katsayılarındaki değişmeler
 Hafta 14Temel olan değişkenlerin katsayılarındaki değişmeler
 Hafta 15(sağ taraftaki) deki değişemeler
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Öztürk, Ahmet, 2009, yöneylem Araştırması; Ekin Yayınevi, Bursa
2Bazaraa,Mokhhtar, Jarvis John J; 2007, Linear Pogramming and network Flows, Washington
3Hillier,Frederick S., Lieberman, Gerald J.; 1986, Introduction to Operations Research, Holden-Day, California
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 /04/2016 1 50
Dönem sonu sınavı 16 /05/2016 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 7 2 14
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü150