|
JLJ4013 | Volkanoloji | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Faruk AYDİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin ana amacı, Dünyanın en önemli doğa olaylarından biri olan volkanik faaliyetlerin nasıl, nerede, neden ve ne zaman gerçekleştiğini öğretmek ve bunların yaşam ve çevre üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini göstermektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler volkanizmanın oluşumu ve temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 2,7 | 1,5, | ÖK - 2 : | Öğrenciler çeşitli volkanik yapıları ve patlama tiplerinin mekanizmalarını öğrenmiş olacaktır | 2,7 | 1,5, | ÖK - 3 : | Öğrenciler volkanik ürünleri ve çökelleri öğrenmiş olacak ve bunların stratigrafik istiflerini yorumlayabilecektir. | 2,7 | 1,5, | ÖK - 4 : | Öğrenciler volkanik patlamaların potansiyel çevresel etkilerini ve bunların doğal afetlerle ilişkilerini anlamış olacaktır. | 2,7 | 1,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Volkanolojiye giriş, Yeryuvarının başlıca yapısal, mineralojik ve kimyasal özellikleri, Magmanın fiziko-kimyasal özellikleri, oluşumu ve türleri, Plaka tektoniği ve volkanzima ilişkisi, Fiziksel ve dinamik volkanizma, Volkanik yapılar; polijenetik ve monojenetik volkanlar, kalderalar, Patlama dinamiğine ve tipine göre volkanik faaliyetler, Volkanik ürünler; lav ürünleri, piroklastik çökeller ve gazlar. Dünya'dan örnek volkanlar; Mt. St. Helen (Amerika), Yellowstone (Amerika), Mt. Vezüv (İtalya), Krakatoa (Endonezya), Hawaii volkanik bölgesi (Pasifik Okyanusu), Türkiye'nin önemli volkanları; Ağrı Dağı, Hasandağı, Erciyes, Süphan, Nemrut, Tendürek, Kapadokya ve Kula volkanik bölgeleri. Öğrenci ödev sunumları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Volkanolojiye giriş, yeryuvarının başlıca yapısal, mineralojik ve kimyasal özellikleri | | Hafta 2 | Magmanın fiziko-kimyasal özellikleri, oluşumu ve türleri | | Hafta 3 | Plaka tektoniği ve volkanizma ilişkisi | | Hafta 4 | Fiziksel ve dinamik volkanizma, Volkanik yapılar; polijenetik ve monojenetik volkanlar, kalderalar | | Hafta 5 | Patlama dinamiğine ve tipine göre volkanik faaliyetler | | Hafta 6 | Volkanik ürünler; lav ürünleri, piroklastik çökeller ve gazlar | | Hafta 7 | Dünya'dan örnek volkanlar-1; Mt. St. Helen (Amerika), Yellowstone (Amerika) | | Hafta 8 | Dünya'dan örnek volkanlar-2; Mt. Vezüv (İtalya), Krakatoa (Endonezya), Hawaii volkanik bölgesi (Pasifik Okyanusu) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türkiye'nin önemli volkanları-1; Ağrı Dağı, Hasandağı, Erciyes, Süphan, Nemrut, Tendürek | | Hafta 11 | Türkiye'nin önemli volkanları-2; Kapadokya ve Kula volkanik bölgeleri | | Hafta 12 | Öğrenci Ödev Sunumları-1 | | Hafta 13 | Öğrenci Ödev Sunumları-2 | | Hafta 14 | Öğrenci Ödev Sunumları-3 | | Hafta 15 | Öğrenci Ödev Sunumları-4 | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Aydin, F., 2022. Volkanoloji Ders Notları. | | |
1 | Erkül, F. ve Helvacı, C., 2001. Volkaniklastik Kayaçlar, Dokuz Eylül Üniversitesi, 93s. | | 2 | Schmicke, H.U., 2004. Volcanism, Springer Verlag, Berlin, Heidelberg, New York, 324s. | | 3 | Lockwood, J.P. and Hazlett, R.W., 2010. Volcanoes, Global Perspectives, Wiley-Blackwell 539s. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 27.11.2023 | 1 | 25 | Ödev | 15 | 26/12/2022 | 3 | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/01//2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 6 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|