|
JLJ2011 | Paleontoloji | 2+0+1 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Merve ÖZYURT | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Merve Özyurt | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Belli başlı fosil gruplarını tanıma, yaş verme, ortam analizi yapabilme |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | paleontolojinin temel kurallarını kavrar
| 1,4 | 2, | ÖK - 2 : | ana fosil gruplarını tanımlayabilir
| 1,4 | 2, | ÖK - 3 : | bazı fosil taksonlar yardımıyla tortul kayaçları yaşlandırabilir
| 1,4 | 2,4, | ÖK - 4 : | fosiller yardımıyla kayaçların genel çökelme ortamlarını yorumlayabilir
| 1,4 | 2,4, | ÖK - 5 : | yeryüzünde organik hayatın gelişimini anlayabilir
| 2 | 1,4, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Paleontoloji ve fosiller, fosilleşme süreci, takson, taksonomi ve tür kavramları, taksonomik
hiyerarşi, iz fosillerin iknolojisi ve sınıflandırılması. Zoolojik isimlendirme: paleontolojide harf
kuralları, paleontolojide isim türetme, fosillerin tanımlanmasında temel kurallar. Hayvanların
yaşam tarzlarına göre sınıflandırılması ve deniz ortamlarının sınıflandırılması. Omurgasızlar:
Porifera, Archaeocyatha, Coelenterata, Bryozoa, Brachiopoda, Mollusca (Pelecypoda,
Gastropoda, Cephalopoda), Arthropoda, Echinodermata (Echinoidea, Crinoidea, Cystoidea,
Stelleroidea), Hemichordata, Mikropaleontoloji: Foraminifer, Radyolarya, Calpionellids,
Algler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Paleontolojinin tanımı. Fosiller ve fosilleşme. Fosillerin korunma tarzları. Takson ve taksonomi. Türün tanımı. | | Hafta 2 | Paleontolojik nomenklatür. Denizel organizmaların hareketliliklerine göre sınıflandırılması. Denizel çökelme ortamları. Jeolojik zaman ölçeği. | | Hafta 3 | Porifera, Archaeocyatha, Coelenterata (Rugosa, Tabulata and Scleractinia) | | Hafta 4 | Bryozoa, Brachiopoda | | Hafta 5 | Pelecypoda, Gastropoda | | Hafta 6 | Cephalopoda (Nautiloidea, Ammonoidea, Belemnoidea) | | Hafta 7 | Cephalopoda | | Hafta 8 | Arthropoda (Trilobita) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Echinodermata (Echinoidea, Crinoidea, Cystoidea, Blastoidea, Stelleroidea) | | Hafta 11 | Echinodermata, Hemichordata (Graptolithina) | | Hafta 12 | Mikrofosiller Foraminiferler) | | Hafta 13 | Microfosiller (Radiolarialar, Calpionellidler and Algler) | | Hafta 14 | 2. Arasınav | | Hafta 15 | Mikroskop uygulaması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çapkınoğlu, Ş. 2004. Paleontoloji. Ders notu, 88 s. | | |
1 | Black, R.M., 1970, The Elements of Palaeontology. Cambridge University Press, Cambridge, 339 p. | | 2 | Milsom, C. and Rigby, S. 2010. Fossils at a Glance. Wiley-Blackwell, UK,159 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 132.5 |
|