|
OMES402 | Rehberlik | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak, rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecek. | 6 | | ÖK - 2 : | okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacak. | 6 | | ÖK - 3 : | öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacak. | 6 | | ÖK - 4 : | okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecek. | 6 | | ÖK - 5 : | psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabilecek. | 6 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. | | Hafta 2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri. | | Hafta 3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik. | | Hafta 4 | Rehberliğin Amaçları. | | Hafta 5 | Rehberliğin İlkeleri. | | Hafta 6 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik. | | Hafta 7 | Tekrar. | | Hafta 8 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | | Hafta 11 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi 1. | | Hafta 12 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi 2. | | Hafta 13 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları. | | Hafta 14 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma. | | Hafta 15 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Pegem Yayınları.Ankara. | | |
1 | Kaya, A .2004;Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Anı Yaynları.Ankara. | | 2 | Yeşilyaprak,B. 2002;Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. | | 3 | Kepçeoğlu, M. 1988;Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Kadıoğlu Matbaacılık.Ankara. | | 4 | Kuzgun, Y.2004;İlköğretimde Rehberlik. Nobel Yayın Dağıtım.Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2013 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Toplam Çalışma Yükü | | | 107 |
|