Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.jeoloji.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772705
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM5090Cevre Ana.Yon.Ve Tek.İng.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencinin çevreyi görmesinin ve değerlendirmesinin sağlanması.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : bilimsel çalışma mantığını ve sürecini tanır. 1,3,72,6
PK - 2 : kuram-varsayım-sınama (gözlem+deney)-ve kapsamlı bilimsel kuramı doğrulama ve yanlışlama yoluyla bir tez ortaya koyabilir1,3,72,6
PK - 3 : tez yazmanın diğer yazı türlerinden farkını bilir.1,3,72,3,6
PK - 4 : bilimin ortaya konmasında çevresel koşullar baskılar ve bilimin kendi tutuculuğu konusunda aydınlanmıştır-karşı tümdengelim ortaya koyabilir1,3,72,3,6
PK - 5 : mimarlık disiplininin toplumbilimlerden ödünç alınmış yöntemlerini ve kendi ürettiği bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayarak araştırma dizaynlayabilir82,5,6
PK - 6 : Atlasti, ekotech, equest, Epa-target finder ve Athena gibi çağdaş araştırma tekniklerinin yararlarını ve kullanımlarını öğrenir. Bazı istatistik tesleri uygulayabilir.82,5,6
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kısa bir bilim tarihi. Biimsel düşüncenin ve yönteminin evrimi. 20yy bilim düşünürlerinin Kartezyen ve Kantçı mantık konusunda eleştirileri. Pozitif bilimsel yaklaşımla çevre ve mimarlık ürünlerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler: Anketler (sözel/görsel) , görüşmeler, belge tarama teknikleri, davranış gözlemi teknikleri, fiziksel izlerin okunması, saptama (survey) , yorumlama teknikleri vb. Çok yakın dönemli tekniklerden "atlasti, quantitative content analysis, EKOTECT, eQUEST, EPA-target finder, Athena" ve belli başlı istatistik testler açıklanır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilimsel yöntemin açıklanması. Vokabüler çalışması ve bilimsel tabirler. Okuma ödevlerinin yorumu.
 Hafta 2Kuram kavramını anlamak ve ortaya koyabilmek. Sosyal bilimlerde kuram ve kuramın ilişkili olduğu düşünce akımları. Okuma ödevlerinin yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 3Bilimsel yöntemin eleştirisi. Okuma ödevlerinin yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 4Araştırma tasarımı. Varsayımlar ve gözlemler. Okuma ödevlerinin yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 5Araştırma yaklaşımları: kuramsal, karara yönelik, vaka. Okuma ödevlerinin veya örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 61. Arasınav
 Hafta 7Araştırmaya uygun teknik seçimi. Teknik tipleri.
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Belge Taramalar. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 10Kağıt kalem testleri. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 11Simülasyonlar. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 12Düzenli gözlemler. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 13Davranışın plana okunması. Sörvey teknikleri. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 14Mekan sentaksı ve erişim grafikleri (graph theory).Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 15Çağdaş tekniklerden atlasti, ekotech, equest, epa-target finder, quantitative content analysis ve athena. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Descartes, Rene (1996) Yöntem Üzerine. Bülent Kenar (çev.). İstanbul: Düşünen Adam
2Yıldırım, Cemal (2000) Bilim Felsefesi.İstanbul:Remzi (7. basım).Feyerabend, Paul (1996) Yönteme Karşı. Ertuğrul Başer (çev.). İstanbul: Ayrıntı.Feyerabend, Paul (1995) Akla Veda. Ertuğrul Başer (çev.).İstanbul: Ayrıntı.
3Gür, Şengül Ö. (1996) Mekan Örgütlenmesi. Trabzon: Gür.
4Sanoff, Henry (1991) Visual Research Methods in Design. New York: Van Nostrand
5Bowyer, Jack (1988) Guide to Domestic Building Surveys. Londra: Butterworth Architecture.
6Hollis, Malcolm ve Gibson, Charles (1991) Surveying Buildings. Tunbridge, Kent: RICS Books.
7Clark, Roger H. and Pause, Michael (1996) Precedents in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold.
8Gür, Şengül. Ö. (2000) Konut Kültürü. İstanbul: YEM.
 
İlave Kaynak
1Carr, Edward H. (1996) Tarih Nedir. Misket G. Gürtürk (çev). İstanbul: İletişim.
2Feyerabend, Paul (1995) Akla Veda. Ertuğrul Başer (çev.).İstanbul: Ayrıntı.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 6 1,5 30
Uygulama 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
1 20
Dönem sonu sınavı 16 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 20 2 40
Arasınav 3 1 3
Uygulama 3 14 42
Ödev 10 4 40
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü200