|
MIM5090 | Cevre Ana.Yon.Ve Tek.İng. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin çevreyi görmesinin ve değerlendirmesinin sağlanması. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | bilimsel çalışma mantığını ve sürecini tanır.
| 1,3,7 | 2,6 | PK - 2 : | kuram-varsayım-sınama (gözlem+deney)-ve kapsamlı bilimsel kuramı doğrulama ve yanlışlama yoluyla bir tez ortaya koyabilir | 1,3,7 | 2,6 | PK - 3 : | tez yazmanın diğer yazı türlerinden farkını bilir. | 1,3,7 | 2,3,6 | PK - 4 : | bilimin ortaya konmasında çevresel koşullar baskılar ve bilimin kendi tutuculuğu konusunda aydınlanmıştır-karşı tümdengelim ortaya koyabilir | 1,3,7 | 2,3,6 | PK - 5 : | mimarlık disiplininin toplumbilimlerden ödünç alınmış yöntemlerini ve kendi ürettiği bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayarak araştırma dizaynlayabilir | 8 | 2,5,6 | PK - 6 : | Atlasti, ekotech, equest, Epa-target finder ve Athena gibi çağdaş araştırma tekniklerinin yararlarını ve kullanımlarını öğrenir. Bazı istatistik tesleri uygulayabilir. | 8 | 2,5,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Kısa bir bilim tarihi. Biimsel düşüncenin ve yönteminin evrimi. 20yy bilim düşünürlerinin Kartezyen ve Kantçı mantık konusunda eleştirileri. Pozitif bilimsel yaklaşımla çevre ve mimarlık ürünlerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler: Anketler (sözel/görsel) , görüşmeler, belge tarama teknikleri, davranış gözlemi teknikleri, fiziksel izlerin okunması, saptama (survey) , yorumlama teknikleri vb. Çok yakın dönemli tekniklerden "atlasti, quantitative content analysis, EKOTECT, eQUEST, EPA-target finder, Athena" ve belli başlı istatistik testler açıklanır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimsel yöntemin açıklanması. Vokabüler çalışması ve bilimsel tabirler. Okuma ödevlerinin yorumu. | | Hafta 2 | Kuram kavramını anlamak ve ortaya koyabilmek. Sosyal bilimlerde kuram ve kuramın ilişkili olduğu düşünce akımları. Okuma ödevlerinin yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 3 | Bilimsel yöntemin eleştirisi. Okuma ödevlerinin yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 4 | Araştırma tasarımı. Varsayımlar ve gözlemler. Okuma ödevlerinin yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 5 | Araştırma yaklaşımları: kuramsal, karara yönelik, vaka. Okuma ödevlerinin veya örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 6 | 1. Arasınav | | Hafta 7 | Araştırmaya uygun teknik seçimi. Teknik tipleri. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Belge Taramalar. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 10 | Kağıt kalem testleri. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 11 | Simülasyonlar. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 12 | Düzenli gözlemler. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 13 | Davranışın plana okunması. Sörvey teknikleri. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 14 | Mekan sentaksı ve erişim grafikleri (graph theory).Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 15 | Çağdaş tekniklerden atlasti, ekotech, equest, epa-target finder, quantitative content analysis ve athena. Örnek çalışmanın yorumu ve değerlendirmesi. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Descartes, Rene (1996) Yöntem Üzerine. Bülent Kenar (çev.). İstanbul: Düşünen Adam | | 2 | Yıldırım, Cemal (2000) Bilim Felsefesi.İstanbul:Remzi (7. basım).Feyerabend, Paul (1996) Yönteme Karşı. Ertuğrul Başer (çev.). İstanbul: Ayrıntı.Feyerabend, Paul (1995) Akla Veda. Ertuğrul Başer (çev.).İstanbul: Ayrıntı. | | 3 | Gür, Şengül Ö. (1996) Mekan Örgütlenmesi. Trabzon: Gür. | | 4 | Sanoff, Henry (1991) Visual Research Methods in Design. New York: Van Nostrand | | 5 | Bowyer, Jack (1988) Guide to Domestic Building Surveys. Londra: Butterworth Architecture. | | 6 | Hollis, Malcolm ve Gibson, Charles (1991) Surveying Buildings. Tunbridge, Kent: RICS Books. | | 7 | Clark, Roger H. and Pause, Michael (1996) Precedents in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold. | | 8 | Gür, Şengül. Ö. (2000) Konut Kültürü. İstanbul: YEM. | | |
1 | Carr, Edward H. (1996) Tarih Nedir. Misket G. Gürtürk (çev). İstanbul: İletişim. | | 2 | Feyerabend, Paul (1995) Akla Veda. Ertuğrul Başer (çev.).İstanbul: Ayrıntı. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 6 | | 1,5 | 30 | Uygulama | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 20 | 2 | 40 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 3 | 14 | 42 | Ödev | 10 | 4 | 40 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 30 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|