|
KIM 192 | Genel Kimya - II | 4+0+2 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin belirtilen içeriğinin güncel yöntemler ve bilgiler kullanılarak öğrenciye en iyi şekilde aktarılması |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler benzer-benzeri çözer ifadesinin ne anlama geldiğini, çözeltilerin nasıl oluştuğunu, gazların sıvılardaki çözünürlüğünü, çözeltilerin yüzdesini, molaritesini, normalitesini, molalitesini ve mol kesrini nasıl hesaplanacağını açıklayacak bilgiyle donatılmış olmalıdır.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | Öğrenciler kimyasal dengeyi yorumlayacak, denge reaksiyonlarının yönünün nasıl belirleneceğini, denge reaksiyonlarının yönünün nasıl belirleneceğini cevaplandırabilir olmalıdırlar.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 3 : | Öğrenciler bir çözeltinin pH? nın hidronyum ve hidroksit iyonlarının molar konsantrasyonuna nasıl bağlı olduğunu, çözeltilerin pH ve pOH değerlerini hesaplayabilecek, bilgiye sahip olmalıdır.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 4 : | Öğrenciler zayıf baz tuzlarının asidik, zayıf asit tuzlarının neden bazik çözeltiler oluşturduğunu, tampon bir çözeltinin nasıl hazırlanacağını ve tampon çözeltinin pH?ı nasıl koruduğunu açıklayacak, bilgi ve beceriye sahip olmalıdır | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 5 : | Öğrenciler sistemle çevre arasındaki, endotermik ve eksotermik reaksiyonlar arasındaki farkı açıklayabilecek, gerekli verileri kullanarak reaksiyonda açığa çıkacak ısı miktarını hesaplayabilecek bilgi ve beceriye sahip olmalıdırlar.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 6 : | Öğrenciler üç farklı termodinamik sistem arasındaki farkı, ısı ile iş, ve ΔU ile ΔH arasındaki farkları ve bunlar arasındaki nasıl bir ilişkinin olduğunu açıklayabilecek, standart reaksiyon entalpisini hesaplayabilecek bilgiye sahip olmalıdırlar.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 7 : | Öğrenciler galvanik ve elektrolitik hücreler arasındaki farkı açıklayabilecek, standart serbest enerji, standart hücre potansiyeli, ve denge arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecek, reaksiyonları denkleştirebilecek, bilgiye sahip olmalıdır | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 | 1,3 | ÖK - 8 : | Öğrenciler reaksiyon hızının neye bağlı olarak değiştiğini, grafik kullanarak anlık hızın nasıl hesaplanabileceğini, denge sabitinin ileri ve geri reaksiyon hız sabitleriyle nasıl ilişkili olduğunu açıklayabilecek bilgi ve birikime sahip olmalıdır.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 9 : | Öğrenciler elementlerin genel özelliklerinin periyodik tabloda nasıl değiştiğini, elementlerin değerlik kabuğu elektron dağılımını bulunduğu grubu dikkate alarak yazabilecek, elementlerin farklı özelliklerini açıklayabilecek bilgiye sahip olmalıdırlar | 1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | ÖK - 10 : | Öğrenciler d- blok elementleri arasında fiziksel ve kimyasal özelliklerin nasıl değiştiğini, bu elementlerle esas grup elementleri arasındaki temel farklılıkların ne olduğunu, neden geçiş metal bileşiklerini renkli olduğunu açılayabilecek bilgiye sahip olmalıdırlar
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Organik Bileşiklerin İzolasyonu, Tanımlanmaları, Sınıflandırılmaları ve Adlandırılmaları. Alkanlar, Alkenler, Dienler, Alkinler. Halkalı Alifatik Hidrokarbonlar. Aromatik Hidrokarbonlar ve Arenler. Alkil Halojenürler. Alkoller. Eterler. Aldehidler ve Ketonlar. Karboksilli Asidler ve Türevleri. Nitriller. Aminler. Aril Halojenürler. Fenoller. Dikarboksilli Asidler Aminoasidler |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çözeltilerin Özellikleri:Çözünen ve Çözücü, Çözünürlüğü etkileyen Faktörler,
| | Hafta 2 | Çözelti Entalpisi, Çöözeltilerin Koligatif Özellikleri
| | Hafta 3 | Kimyasal Denge: Denge Sabiti, Heterojen Denge, Denge Sabitinin Kullanılması, Reaksiyönün Yönünü Etkileyen Faktörler
| | Hafta 4 | Asit ve Bazlar: Asit ve Baz Nedir? Asit Baz Tanımları, Konjuge Asit BazÇiftleri, pH, Zayıf Asit ve Bazlar
| | Hafta 5 | Zayıf Asit ve Bazların PH larının Hesaplanması, Poliprotik Asit ve Bazlar
| | Hafta 6 | Tuz çözeltileri: Asidik ve bazik İyonlar, Tuz Çözeltilerinin pH ları
| | Hafta 7 | Karışık Çözeltilerin pH'ı, Titrasyon, Kuvvetli Asit-Kuvvetli Baz Titrasyonu, Kuvvetli Asit-Zayıf Baz Titrasyonları, Tampon Çözeltiler
| | Hafta 8 | Arasınav
| | Hafta 9 | Termokimya. Enerji Transferi, Eksotermik ve Endotermik İşlemler, Isı Transferinin Ölçülmesi, Erime ve Süblimleşme, Kimyasal Değişim Entalpisi, Reaksiyon Entalpileri
| | Hafta 10 | Hess kanunu, Reaksiyon Isısı, Yanma Entalpisi, Standart oluşum entalpileri
| | Hafta 11 | Termodinamik, Termodinamiğin Birinci Kanunu, Isı ve İş, Kendiliğinden Değişikliğin Yönü, serbest Enerji
| | Hafta 12 | sınav | | Hafta 13 | Elektrokimya: Elektron Transferi, Galvanik Sell, Hücre Potansiyeli, Nerns Eşitliği, Elektrolitik Hücreler
| | Hafta 14 | Kinetik: Reaksiyon Hızları, Konsantrasyon ve hız, Hız Kanunları, Birinci Dereceden Hız Kanunu, İkinci Mertebeden Reaksiyonlar, Reaksiyon Hızının Kontrolü
Esas Grup Elementleri, d-Blok Elementler
| | Hafta 15 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Atkins, P., Jones, L. 1997; Chemistry. W.H. Freeman and Company, New York, 886 p. | | |
1 | Gillespie, R.J., Humphhreys, D.A., Baird, N.C., Robinson, E. A. 1989, Chemistry, Allyn and Bacon Inc, Massachusetts | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|