Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.jeoloji.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772705
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

KIM 192Genel Kimya - II4+0+2AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİYOLOJİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 2 saat laboratuar
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin belirtilen içeriğinin güncel yöntemler ve bilgiler kullanılarak öğrenciye en iyi şekilde aktarılması
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Öğrenciler benzer-benzeri çözer ifadesinin ne anlama geldiğini, çözeltilerin nasıl oluştuğunu, gazların sıvılardaki çözünürlüğünü, çözeltilerin yüzdesini, molaritesini, normalitesini, molalitesini ve mol kesrini nasıl hesaplanacağını açıklayacak bilgiyle donatılmış olmalıdır. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 2 : Öğrenciler kimyasal dengeyi yorumlayacak, denge reaksiyonlarının yönünün nasıl belirleneceğini, denge reaksiyonlarının yönünün nasıl belirleneceğini cevaplandırabilir olmalıdırlar. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 3 : Öğrenciler bir çözeltinin pH? nın hidronyum ve hidroksit iyonlarının molar konsantrasyonuna nasıl bağlı olduğunu, çözeltilerin pH ve pOH değerlerini hesaplayabilecek, bilgiye sahip olmalıdır. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 4 : Öğrenciler zayıf baz tuzlarının asidik, zayıf asit tuzlarının neden bazik çözeltiler oluşturduğunu, tampon bir çözeltinin nasıl hazırlanacağını ve tampon çözeltinin pH?ı nasıl koruduğunu açıklayacak, bilgi ve beceriye sahip olmalıdır1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 5 : Öğrenciler sistemle çevre arasındaki, endotermik ve eksotermik reaksiyonlar arasındaki farkı açıklayabilecek, gerekli verileri kullanarak reaksiyonda açığa çıkacak ısı miktarını hesaplayabilecek bilgi ve beceriye sahip olmalıdırlar. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 6 : Öğrenciler üç farklı termodinamik sistem arasındaki farkı, ısı ile iş, ve ΔU ile ΔH arasındaki farkları ve bunlar arasındaki nasıl bir ilişkinin olduğunu açıklayabilecek, standart reaksiyon entalpisini hesaplayabilecek bilgiye sahip olmalıdırlar. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 7 : Öğrenciler galvanik ve elektrolitik hücreler arasındaki farkı açıklayabilecek, standart serbest enerji, standart hücre potansiyeli, ve denge arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecek, reaksiyonları denkleştirebilecek, bilgiye sahip olmalıdır1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,111,3
ÖK - 8 : Öğrenciler reaksiyon hızının neye bağlı olarak değiştiğini, grafik kullanarak anlık hızın nasıl hesaplanabileceğini, denge sabitinin ileri ve geri reaksiyon hız sabitleriyle nasıl ilişkili olduğunu açıklayabilecek bilgi ve birikime sahip olmalıdır. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 9 : Öğrenciler elementlerin genel özelliklerinin periyodik tabloda nasıl değiştiğini, elementlerin değerlik kabuğu elektron dağılımını bulunduğu grubu dikkate alarak yazabilecek, elementlerin farklı özelliklerini açıklayabilecek bilgiye sahip olmalıdırlar1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,121,3
ÖK - 10 : Öğrenciler d- blok elementleri arasında fiziksel ve kimyasal özelliklerin nasıl değiştiğini, bu elementlerle esas grup elementleri arasındaki temel farklılıkların ne olduğunu, neden geçiş metal bileşiklerini renkli olduğunu açılayabilecek bilgiye sahip olmalıdırlar 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,121,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Organik Bileşiklerin İzolasyonu, Tanımlanmaları, Sınıflandırılmaları ve Adlandırılmaları. Alkanlar, Alkenler, Dienler, Alkinler. Halkalı Alifatik Hidrokarbonlar. Aromatik Hidrokarbonlar ve Arenler. Alkil Halojenürler. Alkoller. Eterler. Aldehidler ve Ketonlar. Karboksilli Asidler ve Türevleri. Nitriller. Aminler. Aril Halojenürler. Fenoller. Dikarboksilli Asidler Aminoasidler
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Çözeltilerin Özellikleri:Çözünen ve Çözücü, Çözünürlüğü etkileyen Faktörler,
 Hafta 2Çözelti Entalpisi, Çöözeltilerin Koligatif Özellikleri
 Hafta 3Kimyasal Denge: Denge Sabiti, Heterojen Denge, Denge Sabitinin Kullanılması, Reaksiyönün Yönünü Etkileyen Faktörler
 Hafta 4Asit ve Bazlar: Asit ve Baz Nedir? Asit Baz Tanımları, Konjuge Asit BazÇiftleri, pH, Zayıf Asit ve Bazlar
 Hafta 5Zayıf Asit ve Bazların PH larının Hesaplanması, Poliprotik Asit ve Bazlar
 Hafta 6Tuz çözeltileri: Asidik ve bazik İyonlar, Tuz Çözeltilerinin pH ları
 Hafta 7Karışık Çözeltilerin pH'ı, Titrasyon, Kuvvetli Asit-Kuvvetli Baz Titrasyonu, Kuvvetli Asit-Zayıf Baz Titrasyonları, Tampon Çözeltiler
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Termokimya. Enerji Transferi, Eksotermik ve Endotermik İşlemler, Isı Transferinin Ölçülmesi, Erime ve Süblimleşme, Kimyasal Değişim Entalpisi, Reaksiyon Entalpileri
 Hafta 10Hess kanunu, Reaksiyon Isısı, Yanma Entalpisi, Standart oluşum entalpileri
 Hafta 11Termodinamik, Termodinamiğin Birinci Kanunu, Isı ve İş, Kendiliğinden Değişikliğin Yönü, serbest Enerji
 Hafta 12sınav
 Hafta 13Elektrokimya: Elektron Transferi, Galvanik Sell, Hücre Potansiyeli, Nerns Eşitliği, Elektrolitik Hücreler
 Hafta 14Kinetik: Reaksiyon Hızları, Konsantrasyon ve hız, Hız Kanunları, Birinci Dereceden Hız Kanunu, İkinci Mertebeden Reaksiyonlar, Reaksiyon Hızının Kontrolü Esas Grup Elementleri, d-Blok Elementler
 Hafta 15Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Atkins, P., Jones, L. 1997; Chemistry. W.H. Freeman and Company, New York, 886 p.
 
İlave Kaynak
1Gillespie, R.J., Humphhreys, D.A., Baird, N.C., Robinson, E. A. 1989, Chemistry, Allyn and Bacon Inc, Massachusetts
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı