|
ORM 329 | Hasılat Bilgisi | 2+1+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. NURAY MISIR,PROF. DR. NURAY MISIR, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tek ağaç ve meşceredeki temel büyüme yasaları ile büyüme ve artım üzerinde etkili olan faktörlerin ölçüm tekniklerinin kavranılmasını sağlamak |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Artım ve büyüme kavramlarını tanımlayıp sınıflandırabilirler | 5,6,7,8 | 1,2,5 | ÖK - 2 : | Meşcere elamanlarına büyüme öğeleri gözüyle bakabilip meşcere yapısını anlayabilirler | 5,6,7,8 | 1,2,5 | ÖK - 3 : | Meşcere verim gücünü belirleyebilir ve sınıflandırabilirler | 5,6,7,8 | 1,2,5 | ÖK - 4 : | Eşityaşlı ve değişikyaşlı kuruluşların verim güçlerinin belirlenmesindeki farklılığın farkına varabilecekler | 5,6,7,8 | 1,2,5 | ÖK - 5 : | Tek ağaç ve meşcere bazındaki büyümeyi görsel olarak basitçe modelleyebilecekler | 5,6,7,8 | 1,2,5 | ÖK - 6 : | Orman ekosistem biyokütlesini tanımlayabilir, açıklayabilir, ölçebilir ve en uygun tahmin yöntemini geliştirebilir | 6 | 1,2,5 | ÖK - 7 : | Ormanlardan optimal şekilde yararlanmayı sağlayacak veri tabanını oluşturabilirler | 5 | 1,2,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ormancılıkta hasılat bilgisinin tanımı ve önemi, büyüme ve artım kavramları, meşcere sıklığı ve sıklık ölçütleri, yetişme ortamı verim gücünün belirlenmesinde kullanılan yöntemler, biyomas kavramı ve tahmin yöntemleri, tek ağaçlarda büyüme ve büyümeyi etkileyen faktörler, gövde analizi, meşcerede büyüme ve meşcere büyümesini etkileyen faktörler, orman üretiminin tahmin edilmesinde uygulanan yöntemler |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Artım ve Büyüme Kavramları, Artımın sınıflandırılması | | Hafta 2 | Meşcere sıklığı, ölçütleri ve ölçülebilirliği | | Hafta 3 | Reineke (1933)Meşcere Sıklık Endeksi | | Hafta 4 | Curtis ve diğ. (1981), Chisman ve Schumacher (1940) ve Drew ve Flewelling (1977)Meşcere Sıklık Endeksleri | | Hafta 5 | Yetişme Ortamı Kavramı, Yetişme Ortamı Verim Gücü Kavramı, Meşcere Verim Belirleme yöntemleri | | Hafta 6 | Eşityaşlı Kuruluşların Verim Gücünün Belirlenmesi, Anamorfik Yöntem | | Hafta 7 | Tek Ağaçlarda Artım ve Büyümenin Belirlenmesi (Gövde Analizi Uygulaması) | | Hafta 8 | Gövde Analizi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Polimorfik Yöntem, Kombine Yöntem,Değişikyaşlı Kuruluşların Verim Gücünün Belirlenmesi, Flury'nin Çap sınıfları yöntemi, Mittscherlich'in Çap-Çap artımına dayanan yöntem, Baskıdan sonraki yaş-boy İlişkisine Dayanan Yöntem | | Hafta 11 | Meşcerede artım ve büyümenin doğal kanunları | | Hafta 12 | Normal Hasılat tablosunun düzenlenmesi | | Hafta 13 | Normal Hasılat tablosunun düzenlenmesi | | Hafta 14 | Tek aağaç ve Meşcerede Biyokütle Tahmini | | Hafta 15 | Eksiklerin tamamlanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Günel, A.1981; Orman Hasılat Bilgisi,İ.Ü. Yayınları, No 3125, İstanbul | | |
1 | Kalıpsız, A. 1988; Orman Hasılat Bilgisi, İ.Ü. Yayınları, No 3516, İstanbul | | 2 | Fırat, F. 1972; Orman Hasılat Bilgisi, İ.Ü. Yayınları, No 1642, İstanbul | | 3 | Vanclay, J.K. 1994; Modelling Forest Growth and Yield, CAB International, UK | | 4 | Pretzcsh, H. 2009; forest dynamics. form Measurement to model, Springer, ISBN 978-3-540-88306-7, Berlin | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2015 | 1,5 | 50 | Uygulama | 7 8 12 13 14 | 2016 | 3,3 3,3 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 2016 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Ödev | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 144.5 |
|