|
HEMB3011 | Mesleki İletişim | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Yeter KURT | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. YRD. DOÇ. DR. Hacer KOBYA BULUT, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yardım edici iletişim becerilerini hasta-hemşire ilişkilerinde uyarlama, hasta-hemşire ilişkilerinde yaşanan çatışmalara etkili çözüm stratejileri oluşturma,sağlıkla ilgili özel durumlarda kullanılan iletişim tekniklerini öğrenme ve uygulama becerisi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Hasta-hemşire ilişkisinin özelliklerine ilişkin temel ilkeleri tanımlayabilir ve önemini kendi ifadesiyle söyleyebilir | 16 | 1,3 | ÖK - 2 : | Yardım edici iletişim becerilerini hasta-hemşire ilişkilerinde kullanırken, ,iletişimi engelleyen yaklaşımlardan uzak durur | 16 | 1,3 | ÖK - 3 : | Meslek alanında yaşanılan çatışma nedenleri ve çözüm önerilerini açıklayabilir | 16 | 1,3 | ÖK - 4 : | Özel/sorunlu durumlarda hasta-hemşire ilişkisinde iletişimi engelleyen yaklaşımları bilir ve hasta-hemşire ilişkisinde yardım edici iletişim tekniklerini uygular | 16 | 1,3 | ÖK - 5 : | Uygun iletişim tekniklerini kullanarak hasta ile görüşme yapar ve hastaya danışmanlık yapabilir | 16 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sağlık-hastalık ve hemşirelik
Hemşirelikte kişilerarası ilişkiler
Hasta hemşire ilişkisi
Empati ve hastanın davranışını anlama
Hemşire- hasta iletişimini kolaylaştıran teknikler
Etkisiz iletişim biçimleri
Hastayla iletişimi engelleyen yaklaşımlar (ağlama, öfke, yakınma, eleştirme, cinsel içerikli davranış)
Bazı özel durumlarda iletişim (ağrısı olan hasta, öfkeli hasta, terminal dönemdeki hasta, çocuk hasta, psikiyatrik sorunu olan hasta) |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sağlık-hastalık ve hemşirelik
| | Hafta 2 | Hemşirelikte kişilerarası ilişkiler
| | Hafta 3 | Hasta hemşire ilişkisi
| | Hafta 4 | Empati ve hastanın davranışını anlama
| | Hafta 5 | Hemşire- hasta iletişimini kolaylaştıran teknikler
| | Hafta 6 | Etkisiz iletişim biçimleri
| | Hafta 7 | Hastayla iletişimi engelleyen durumlar (ağlama, öfke, yakınma, eleştirme)
| | Hafta 8 | Hastayla iletişimi engelleyen durumlar (hastanın hemşireye özel sorular sorması,hasta gizlilik istemesi, hastanın konuşmaması, hastanın sürekli konuşması) | | Hafta 9 | Birinci ara sınav | | Hafta 10 | Bazı özel durumlarda iletişim
(Sürekli istekte bulunma, güvenlik gereksinimi, bilgi gereksinimi, cinsel icerikli davranışları olan hasta) | | Hafta 11 | Bazı özel durumlarda iletişim: Ağrısı olan hasta, öfkeli hasta | | Hafta 12 | Bazı özel durumlarda iletişim: Ağrısı olan hasta, öfkeli hasta | | Hafta 13 | Bazı özel durumlarda iletişim: Çocuk hasta
| | Hafta 14 | Bazı özel durumlarda iletişim: Terminal dönemdeki hasta | | Hafta 15 | Bazı özel durumlarda iletişim: Ruh sağlığı bozulmuş hasta, görme-işitme engeli olan hasta | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 0,40 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 0,50 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 5 | 5 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 3 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 12 | 12 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 1 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 57 |
|