|
HEY 513 | Seminer | 0+1+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK ESASLARI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Şüle BIYIK BAYRAM, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda güncel literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, literatür araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatür ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Bilimsel bilgiye ulaşmak için literatür tarayabilir | 3,8 | 5 | PK - 2 : | Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını açıklayabilir | 3,8 | 5 | PK - 3 : | Bilimsel çalışmaları eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir | 3,8 | 5 | PK - 4 : | Bilimsel makale okuyabilir | 3,8 | 5 | PK - 5 : | Alanı ile ilgili araştırma konularını belirleyebilir | 3,8 | 5 | PK - 6 : | Araştırma metadolojisini açıklayabilir | 3,8 | 5 | PK - 7 : | Seminer hazırlama ilkeleri doğrultusunda seminer yazabilir | 3,8 | 5 | PK - 8 : | Seminer sunum ilkelerini uygulayabilir | 3,8 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Çeşitli veri tabanları kullanılarak öğrencinin güncel uluslar arası ve ulusal literatür araştırmasının yapılması, çeşitli bilgilere erişilmesi, bilgilerin derlenmesi, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve sunumunun yapılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | | Hafta 2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak | | Hafta 3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | | Hafta 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | | Hafta 5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | | Hafta 6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | | Hafta 7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | | Hafta 8 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak | | Hafta 9 | İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | | Hafta 10 | İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak | | Hafta 11 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | | Hafta 12 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | | Hafta 13 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | | Hafta 14 | Çalışılan konu hakkında rapor yazımı | | Hafta 15 | Raporun tamamlanması ve sunulması | | Hafta 16 | Raporun tamamlanması ve sunulması | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | | 2 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 5 | 10 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 8 | 32 | Proje | 4 | 8 | 32 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 | 0 | Diğer 1 | 6 | 6 | 36 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 222 |
|