Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.jeoloji.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772705
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SEC 419Reklam Stratejileri3+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrenciler, reklamların nasıl yaratıcı olacağını kavrayacak ve yaratıcı reklam üretmek için gereken becerileri kazanacaklardır
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Reklam yaratıcı strateji sürecini tanımlayabilecektir.1,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,18,191
ÖK - 2 : Pazar analizini tanımlar.1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,17,18,191
ÖK - 3 : Rekabet analizini tanımlar.1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,191
ÖK - 4 : Hedef kitle analizini tanımlar.1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,191
ÖK - 5 : İletişim sorunu ve iletişim hedefi kavramlarını tanımlar.1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,191
ÖK - 6 : Etkili yaratıcı strateji geliştirebilecektir.1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,191
ÖK - 7 : Yaratıcı stratejiyi yaratıcı fikre dönüştürebilecektir.1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,191
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Yaratıcı strateji, Pazar analizi, Rekabet analizi, Hedef kitle analizi, İletişim sorunu ve iletişim hedefi, Reklamveren briefi, Yaratıcı brief, Mesaj stratejisi,
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İkna edici İletişim Biçimi Olarak Reklamcılık
 Hafta 2Pazarlama İletişimi- İletişim Etkisi- İletişim Hedefleri
 Hafta 3Reklam Nasıl Çalışır? Öğrenme, Algı, Dikkat
 Hafta 4Reklamda Yaratıcı Strateji Geliştirilmesi- Analiz Unsurları
 Hafta 5Marka Konumlandırma
 Hafta 6Pazar ve Rekabet Analizi
 Hafta 7Tüketici Hedef Kitle Analizi
 Hafta 8Yaratıcı Strateji Planlama Modelleri FCB -R&P
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Mesaj Stratejisi- Ne Söyleyeceğiz? Vaat- Appeal
 Hafta 11Mesaj Stratejisi - Nasıl Söyleyeceğiz
 Hafta 12Marka Konumlandırmaya Bağlı Mesaj Strateji Tiplojileri
 Hafta 13Yaratıcı Yapım Uygulamaları
 Hafta 14Yaratıcı Yapım Uygulamaları
 Hafta 15Reklamlardan örnekler
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Moriarty, Sandra. 1991; Creative Advertising. İkinci Basım. New Jersey
2Uztuğ, Ferruh. 2002; Markan kadar Konuş, Media Cat yayınları, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Gürgen, Haluk. 1990; Reklamcılık ve Metin Yazarlığı, A.Ü. AçıkÖğterim Fak., Eskişehir
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2 50
Dönem sonu sınavı 16 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 1 1 1
Ödev 1 5 5
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 1 20
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü94