|
SEC 419 | Reklam Stratejileri | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciler, reklamların nasıl yaratıcı olacağını kavrayacak ve yaratıcı reklam üretmek için gereken becerileri kazanacaklardır |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Reklam yaratıcı strateji sürecini tanımlayabilecektir. | 1,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19 | 1 | ÖK - 2 : | Pazar analizini tanımlar. | 1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,17,18,19 | 1 | ÖK - 3 : | Rekabet analizini tanımlar. | 1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19 | 1 | ÖK - 4 : | Hedef kitle analizini tanımlar. | 1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19 | 1 | ÖK - 5 : | İletişim sorunu ve iletişim hedefi kavramlarını tanımlar. | 1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19 | 1 | ÖK - 6 : | Etkili yaratıcı strateji geliştirebilecektir. | 1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19 | 1 | ÖK - 7 : | Yaratıcı stratejiyi yaratıcı fikre dönüştürebilecektir. | 1,3,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaratıcı strateji, Pazar analizi, Rekabet analizi, Hedef kitle analizi, İletişim sorunu ve iletişim hedefi, Reklamveren briefi, Yaratıcı brief, Mesaj stratejisi, |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İkna edici İletişim Biçimi Olarak Reklamcılık | | Hafta 2 | Pazarlama İletişimi- İletişim Etkisi- İletişim Hedefleri | | Hafta 3 | Reklam Nasıl Çalışır? Öğrenme, Algı, Dikkat | | Hafta 4 | Reklamda Yaratıcı Strateji Geliştirilmesi- Analiz Unsurları | | Hafta 5 | Marka Konumlandırma | | Hafta 6 | Pazar ve Rekabet Analizi | | Hafta 7 | Tüketici Hedef Kitle Analizi | | Hafta 8 | Yaratıcı Strateji Planlama Modelleri FCB -R&P | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Mesaj Stratejisi- Ne Söyleyeceğiz? Vaat- Appeal | | Hafta 11 | Mesaj Stratejisi - Nasıl Söyleyeceğiz | | Hafta 12 | Marka Konumlandırmaya Bağlı Mesaj Strateji Tiplojileri | | Hafta 13 | Yaratıcı Yapım Uygulamaları | | Hafta 14 | Yaratıcı Yapım Uygulamaları | | Hafta 15 | Reklamlardan örnekler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Moriarty, Sandra. 1991; Creative Advertising. İkinci Basım. New Jersey | | 2 | Uztuğ, Ferruh. 2002; Markan kadar Konuş, Media Cat yayınları, İstanbul | | |
1 | Gürgen, Haluk. 1990; Reklamcılık ve Metin Yazarlığı, A.Ü. AçıkÖğterim Fak., Eskişehir | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 5 | 5 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 94 |
|