|
DIS 361 | Diş Hastalıkları ve Tedavisi | 1+2+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Tuğba SERİN KALAY | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ BULUT EYÜBOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dental adezyonu kavratmak, Dental kompozit materyalini ve kompozitlerde bitirme ve cila işlemlerini öğretmek, Tükürük, içeriği ve işlevleri, akış hızı ve tampon sistemleri kavratmak
Demineralizasyon ve remineralizasyon kavamlarını öğretmek, Çürük teşhis yöntemlerini ve çürük uzaklaştırma yöntemleri kavratmak, Dental anomaliler ve dişlerin gelişimsel bozuklukları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak, Çürüksüz lezyonlar, diş aşınmalarını ayrıntılarıyla öğretmek, Vital pulpa tedavilerini kavratmak, İnley, onley, overlay ,pinli restorasyonlar ve laminate restorasyonlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlayıp ağız içi uygulamalarını öğretmek
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çürüğün tanımını, sınıflamasını yapabilmeli, çürük oluşumunda rol oynayan faktörleri ve çürük mikrobiyolojisini bilebilmeli | 11,23 | | ÖK - 2 : | Tükrüğün içeriğini, görev ve foksiyonlarını, tükrüğün ağız sağlığına etkilerini bilebilmeli
| 11,23,24 | | ÖK - 3 : | Dental plağın bileşenlerini, patolojisini ve mikrobiyolojisini bilebilmeli
| 11,23,24 | | ÖK - 4 : | Çürük teşhisi ve tedavi planlamasını yapabilmeli | 11 | | ÖK - 5 : | Mine ve dentin çürüğünün özelliklerini, kök çürüklerinin tanımlarını, teşhis ve tedavi planlamasını yapabilmeli
| 11,23 | | ÖK - 6 : | Restorasyonların bitirme ve polisaj işlemlerinin önemini, kullanılan aletleri ve materyalleri bilebilmeli
| 11 | | ÖK - 7 : | Pinli amalgam restorasyonları, metal, kompozit, seramik inleyleri ve onley restorasyonları ve laminate restorasyonların ne olduğunu, yapım endikasyonlarını, kontrendikasyonlarını, önemini bilebilmeli
| 11 | | ÖK - 8 : | Restorasyonların başarısızlık nedenlerini bilmeli ve başarısızlığı en aza indirmek için yapması gerekenleri yapabilmeli
| 11 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dental adezyon , Dental kompozit, Kompozitlerde bitirme ve cila işlemleri, Tükürük, içeriği ve işlevleri, Tükürük akış hızı, tampon sistemleri, Demineralizasyon, remineralizasyon, Çürük teşhis yöntemleri, Çürük uzaklaştırma yöntemleri, Dişlerin gelişimsel bozuklukları, Dental anomaliler, Çürüksüz lezyonlar, diş aşınmaları, Kavite dezenfektanları, Vital pulpa tedavileri, İnley, onley, overlay restorasyonlar, Pinli Restorasyonlar, Laminate restorasyonlar
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dental adezyon 1 | | Hafta 2 | Dental adezyon 2
| | Hafta 3 | Dental adezyon 3
| | Hafta 4 | Dental kompozit 1 | | Hafta 5 | Dental kompozit 2 | | Hafta 6 | Dental kompozit 3 | | Hafta 7 | Kompozitlerde bitirme ve cila işlemleri 1 | | Hafta 8 | Kompozitlerde bitirme ve cila işlemleri 2 | | Hafta 9 | Tükürük, içeriği ve işlevleri | | Hafta 10 | Tükürük akış hızı, tampon sistemleri | | Hafta 11 | Demineralizasyon, remineralizasyon 1 | | Hafta 12 | Demineralizasyon, remineralizasyon 2 | | Hafta 13 | Çürük teşhis yöntemleri 1 | | Hafta 14 | Çürük teşhis yöntemleri 2 | | Hafta 15 | I. Ara Sınav | | Hafta 16 | Çürük uzaklaştırma yöntemleri 1 | | Hafta 17 | Çürük uzaklaştırma yöntemleri 2 | | |
1 | Ole Fejerskov, Edvina A. M. KiddSummit JB, Robbins JW, Schwartz RS. 2003; Dental Caries | | 2 | Summitt JB, Robbins, J.William, Schwartz,Richard S, Fundamentals of Operative Dentistry 'A contemporary approach' Ouintessence Publishing Co. London | | |
1 | Albers, HF.2002; Tooth Colored Restoratives "Principles and Techniques" BC Decker Inc, Hamilton London | | 2 | Berg, JH, 2009; Early Childhood Oral Health, Wiley-Blackwell, Iowa. | | 3 | Roberson, T. 2002; Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, Mosby, Inc. A Harcourt Health Sciences Company, Missouri. | | 4 | Kompozit Restorasyonlar, Berrin Dayangaç, Quintessence Yayıncılık, 2011 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 15 30 | 24/12/2018 13/05/2019 | 1 1
| 50 | Laboratuar sınavı | 2 | 24/12/2018 13/05/2019 | 1 1 | | Dönem sonu sınavı | 33 | 10/06/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 28 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 20 | 20 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Uygulama | 2 | 28 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 20 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 130 |
|