|
SEC 407 | Ermeni Sorunu | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok. | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, Türk dış politikasında oldukça önemli bir yeri olan Ermeni Sorununu tarihsel bakış açısı ile ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sorunun tarihsel gelişimi hakkında geniş bir bilgi sahibi olur. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 5 | ÖK - 2 : | Günümüze gelininceye kadar konun hangi hukuksal süreçlerden geçtiğini öğrenir. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 5 | ÖK - 3 : | Güncel olayları analiz etme yeteneği kazanır. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1,5 | ÖK - 4 : | Türk-Ermeni ilişkilerinin sosyolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | 1,2,3,4,5,6,7,8 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Osmanlı İmparatorluğu'ndan günümüze kadar uzanan süreçte Ermeni Sorununun doğuşu ve tarihsel evrimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ermenilerin tarih sahnesine çıkışı | | Hafta 2 | Osmanlı Devleti'nde Ermeniler (Osmanlı-Ermeni İlişkileri) | | Hafta 3 | Ermeni Sorununun Doğuşu | | Hafta 4 | I.Dünya Savaşı sonrası Ermeniler | | Hafta 5 | Tehcir kararı ve uygulama süreci | | Hafta 6 | Tehcir sonrası Ermeniler | | Hafta 7 | Türk-Ermeni İlişkileri | | Hafta 8 | Türkiye Cumhuriyeti ve Ermeniler | | Hafta 9 | arasınav | | Hafta 10 | Ermeni Diyasporası | | Hafta 11 | Dış ülkeler ve Türk-Ermeni İlişkileri | | Hafta 12 | Ermeniler tarafından ortaya atılan belgelerin değerlendirilmesi | | Hafta 13 | Tehcir ve Soykırım Sözleşmesi arasındaki ilişki | | Hafta 14 | Türkiye-Ermenistan ilişkilerinin geldiği son nokta | | Hafta 15 | Tükiye-Ermenistan ilişkilerinin geleceğine dair beyin fırtınası | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Özdemir, Hikmet v.d., 2004; Ermeniler, Sürgün ve Göç, Türk Tarih Kurumu Basımevi, XVI. Dizi -Sayı 101, Ankara | | |
1 | Halaçoğlu, Yusuf. 2007; Ermeni Tehciri, Babıali Kültür Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13/11/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 1 | 10 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 10 | 10 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|