|
OFMK345 | Bilim Tarihi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Hülya Demircioğlu | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bilim, teknoloji ve matematik arasında tarihsel süreçteki ilişkiler hakkında bilgi sahibi omak, yenilikçi fikirler üretmeye ortam hazırlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından günümüze kadar olan gelişimini açıklayabilecek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 | | ÖK - 2 : | islam Türk dönemlerinde bilim tarihindeki değişim ve gelişimleri ifade edebilecek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 | | ÖK - 3 : | Rönesanstan günümüze kadar özellikle matematik alanındaki gelişimi ifade edebilecek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 | | ÖK - 4 : | Ortaöğretim fizik öğretim programındaki konularda geçen bilim adamlarının alana katkılarını gerçekleştirme sürecine ilişkin yaşanan ilginç olayları, öğrencilerin derse yönelik ilgi ve tutumlarını arttırmada araç olarak kullanabilecek. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi. İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana batıda Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimin eski Yakındoğu uygarlıklarından bu yana evrimi | | Hafta 2 | İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim.
| | Hafta 3 | Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana ?batıda? Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi | | Hafta 4 | 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri. | | Hafta 5 | Bilim, bilimsel bilgi, bilimsel süreçler | | Hafta 6 | Bilimsel okuryazarlık | | Hafta 7 | Teknoloji, ve teknoloji okuryazarlığı-Fen-Teknoloji-Toplum | | Hafta 8 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | Hafta 11 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | Hafta 12 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | Hafta 13 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | Hafta 14 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | Hafta 15 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | Hafta 16 | Öğrencilerin kimya alanına katkı sağlayan bilim adamları ile ilgili grup ödevlerinin sunumları | | |
1 | Topdemir, H. G. (2008). Bilim Tarihi, Pegem Akademi, Ankara | | |
1 | Ata, B. (2008). Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Yayıncılık, Ankara. | | 2 | Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K. ve Çavuş, S. (2009). Bilimin Doğası ve Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara | | 3 | Çepni, S. Ayvacı, H.Ş. ve Bacanak, A. (2004). Fen Teknoloji Toplum, Top-kar Matbaacılık, Trabzon. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/11/2013 | 1 | 20 | Sunum | 11 12 | 5/12/2013 12/12/2013 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|