Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.jeoloji.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3772705
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

OMES403Okul Deneyimi1+4+0AKTS:6
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüGÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sınıf ortamını ve okul ortamını tanımak ve gözlemlemek, okuldaki işleyiş hakkında bilgi toplamak, gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler ve uygulamalar yapmak.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek.2,33,5
ÖK - 2 : okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek.2,33,5
ÖK - 3 : sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilecek.2,33,5
ÖK - 4 : bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek.2,33,5
ÖK - 5 : sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek.2,33,4
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Okul ve okul yönetimini tanıma .müdürün görevleri,okulun işleyişi vs. Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Uygulama okullarının ve grupların belirlenmesi
 Hafta 2Uygulama okul müdürlüğünce düzenlenen toplantıya gidilmesi
 Hafta 3Dönem planlarının yapılması
 Hafta 4Uygulama Öğretmeninin Gözlenmesi
 Hafta 5Uygulama Öğretmeninin Gözlenmesi
 Hafta 6Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü
 Hafta 7Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü
 Hafta 8Çalışma Yapraklarının Hazırlanması Uygulanması ve Değerlendirilmesi
 Hafta 9Ara sınav haftası
 Hafta 10Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi
 Hafta 11Test Geliştirme ve Madde Analizi
 Hafta 12Grup Çalışması Planlama,Yürütme ve Değerlendirme
 Hafta 13Mikroöğretim Tekniğinin Uygulanması
 Hafta 14Mikroöğretim Tekniğinin Uygulanması
 Hafta 15Yeni Etkinlik Geliştirme
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ayas A,Akdeniz A,Baki A,Çepni S,Özmen H,Demircioğlu G,Alev N,Çimer A,Altun T,Ekiz A Yiğit N.2006;Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması,Üçyol Kültür Merkezi, Trabzon
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Ödev 5
6
7
8
9
24/10/2016
31/10/2016
07/11/2016
04/11/2014
11/11/2014
5 50
Dönem sonu sınavı 16 12/01/2017 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 5 14 70
Sınıf dışı çalışma 2 11 22
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 0 0 0
Arasınav 0 0 0
Uygulama 5 5 25
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 0 0 0
Dönem sonu sınavı 4 2 8
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü125