|
OMES443 | Rehberlik | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hatice ODACI, Yrd.Doç. Dr. Hikemt YAZICI, Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞAHİN, Öğr.Gör. Vesile OKTAN, Öğr.Gör. Harun KAHVECİ, Öğr.Gör. Serpil REİSOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrar. | 2,3,6,7,8,9,10 | 1 | ÖK - 2 : | okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olur. | 2,3,5,6,7,8,10 | 1 | ÖK - 3 : | öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | 2,3,6,7,8,10 | 1 | ÖK - 4 : | okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinir. | 2,3,6,7,8,10 | 1 | ÖK - 5 : | psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklar. | 2,3,6,7,8,10 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Rehberliğin tanımı
- Rehberliğin amaçları
- Rehberliğin ilkeleri
- Rehberliğin önemi
- Rehberlikle ilgili temel kavramlar
| | Hafta 2 | Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri
- Rehberlik ve eğitim
- Rehberliğin türleri
| | Hafta 3 | Eğitsel rehberlik
- Eğitsel rehberlikte amaçlar
- Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri
- Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri
- Eğitsel rehberlikte problem alanları
| | Hafta 4 | Mesleki rehberlik
- Mesleki rehberlik alanı ve önemi
- Meslek ve kariyer
- Kariyer eğitimi ve gelişimi
- Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler
- Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar
- Mesleki bilgilendirme
| | Hafta 5 | Mesleki rehberlik
- Meslek seçiminde kullanılan araçlar
- Çoklu zeka ve meslek seçimi
- Üstün yeteneklilerde meslek seçimi
- Meslek( kariyer) danışmanlığı
- Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci
| | Hafta 6 | Kişisel rehberlik
- Bireysel problemlilik ve uyum
- Bireysel farklılıklar
- Özgüven geliştirme
- Benlik saygısı geliştirme
- Stresle başa çıkma
- Okullarda zararlı alışkanlıklar
| | Hafta 7 | Bireyi tanıma teknikleri
-Bireyi tanımanın önemi
- Bireyin bilinmesi gereken yönleri
- Nitel tanıma yöntemleri
| | Hafta 8 | Bireyi tanıma teknikleri
- Nicel tanıma yöntemleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Eğitimde çoklu zeka kuramı
- Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi
- Ç.Z.K.'nın özellikleri
| | Hafta 11 | Rehberlik ve Özel Eğitim
- Özel eğitime muhtaç olma durumu
- Okul fobisi
- Zihinsel gelişim farklılıkları
- Otistik çocuklar
- Down sendromlu çocuklar
- Hiperaktif çocuklar
- Epileptik çocuklar
| | Hafta 12 | Üstün yetenekli çocuklar
- Üstün yetenekli çocukların özellikleri
- Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi
- Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve eğitimi
Öğrenme güçlükleri
| | Hafta 13 | Rehberlik ve iletişim
- İletişim becerilerinin gereği ve önemi
- İletişim düzeyleri
- Sözel ve sözel olmayan iletişim
- İletişim ve empati
| | Hafta 14 | Rehberlikte örgüt ve personel
| | Hafta 15 | Okul rehberlik Programlarının geliştirilmesi
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Can, G.2005; Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara | | |
1 | Kaya, A. 2004;Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara | | 2 | Yeşilyaprak,B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara | | 3 | Kepçeoğlu, M. 1988; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Kadıoğlu Matbaacılık, Ankara | | 4 | Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/11/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 3 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|