Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MADEN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.muhfak.ktu.edu.tr/maden/index.htm
Tel: +90 0462 3773153
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MADEN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MDML7211Bilimsel ve Teknik Araştırma İlkeleri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMADEN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. İzzet KARAKURT
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere; bir araştırma konusu belirleme, bu konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma ve yazılı/sözlü sunma becerisi kazandırmak ve bilim ve araştırma etiğini özümsetmek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bir bilimsel araştirma konusu belirleme ve bu konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma yetisi kazanacak 4,83,5,6
ÖK - 2 : bilimsel ve teknik bir yazı (makale, rapor, tez vb) yazma ve inceleme becerisi geliştirecek 4,83,5,6
ÖK - 3 : etkin iletişim becerisi kazanabilecek4,83,5,6
ÖK - 4 : bilim ve araştırma etiği bilinci kazanacak 4,83,5,6
ÖK - 5 : bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek 4,83,5,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Giriş: Temel kavramlar. Bilimsel araştırma ve aşamaları: Araştırma konusunun seçimi, yazın taraması, araştırma yönteminin oluşturulması, veri toplama, verilerin çözümlenmesi, yorumlanması ve sunumu. Verilerin güvenilirliği ve istatistiksel analizi. Araştırma bulgularının yazımı. Kaynak gösterme. Makale, tez ve teknik rapor yazımı ve sunumu. Bilim ve araştırma etiği. Uygulamalı çalışmalar ve örnekler.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin hakkında genel bilgiler; amacı, konusu, içeriği, kaynaklar ve değerlendirilmesi. Ders içeriğinin genel olarak gözden geçirilmesi.
 Hafta 2Giriş: Temel kavramlar. Bilgi, bilim, bilimsel yöntem. methods.
 Hafta 3Bilimsel araştırma ve temel esasları
 Hafta 4Bilimsel araştırma süreci ve gelişimi. Araştırma konusunun belirlenmesi.
 Hafta 5Araştırma yönteminin belirlenmesi ve veri toplama.
 Hafta 6Verilerin analizi, yorumlanması ve sunumu. Verilerin istatistiksel analizi ve verilerin güvenilirliği.
 Hafta 7Araştırma bulgularının yazımı ve sunumu.
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Tez hazırlama: Tez danışmanı ve konusunun seçimi, tez içeriği ve bölümleri, tez hazırlamada pratik bilgiler.
 Hafta 10Bilgi kaynakları ve literatür araştırması. Bilimsel makale: Genel bilgiler.
 Hafta 11Bilimsel makale yazma ve yayınlama. Bilimsel makalenin bölümleri. Yazarlar. Makale başlığı, özeti, giriş, malzeme ve yöntem, bulgular ve tartışma, sonuçlar.
 Hafta 12Bilimsel makalenin bölümleri: teşekkür ve kaynaklar. Kaynak verme ve kaynakların gösterimi. Dergi seçimi ve makale gönderme
 Hafta 13Sözlü sunum: Hazırlanması ve sunumu. Etkili bir sunum için pratik bilgiler.
 Hafta 14Bilim ve araştırma etiği
 Hafta 15Genel değerlendirme ve telafi.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Baydar M.L., Gül H., Akçil A. 2007. Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Yayın No:79, Isparta.
 
İlave Kaynak
1Sönmez S. 2007. Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri. http://www.gunesintamicinde.com/etkili-iletisim-ve-sunum-teknikleri (Erişim: Ekim 2008)
2Day R. A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır (Çeviri). TÜBİTAK yayınları, Ankara (Çeviren: Altay G. A.).
3Chambers H. 2000. Effective Communication Skills for Scientific and Technical Professionals. Published by Perseus. ISBN 0738202878, 336 p.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Yıl içi çalışma 9 30
Sunum 15 20
Ödev 16 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 15 45
Sınıf dışı çalışma 6 15 90
Uygulama 6 8 48
Ödev 7 5 35
Toplam Çalışma Yükü218