Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/sabe
Tel: +90 0462 0(462) 230 0476
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SYON5014Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüSAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Sedat BOSTAN
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sağlık sektöründe artan rekabet ortamında rekabet avantajı kazanmak için pazarlama kavram ve ilkelerinin nasıl kullanılması gerektiği, pazarlama araştırması, strateji geliştirme, sağlık sektörü çevresini analiz etme, tüketici davranışlarını analiz etme.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Sağlık kurumlarında pazarlama yönetiminin önemini,5,111,
ÖK - 2 : Pazarlama ilke ve tekniklerinin sağlık kurumları için uygulanabilirliğini,5,111,
ÖK - 3 : Pazarlama konusundaki ön yargıları, sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarının geleceğini 5,111,
ÖK - 4 : Sağlık sektöründe pazarlama stratejilerinin geliştirilmesini ve pazar bölümlendirmeyi, sağlık hizmetlerinde pazar araştırmasını öğrenir.5,111,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Sağlık kurumlarında pazarlamanın rolü, pazarlama stratejileri, pazarlama karması elemanları.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Sağlık Kurumlarında Pazarlamanın Rolü
 Hafta 2Sağlık Sistemi ve Sağlık Sisteminde Mübadele
 Hafta 3Sağlık Sektörü ve Pazarlama Çevresi
 Hafta 4Sağlık Hizmeti Kullanımının Belirleyicileri
 Hafta 5Strateji ve Pazar Planlaması
 Hafta 6Sağlık Hizmetleri Tüketicileri Nasıl Tercih Yapar?
 Hafta 7Pazar Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
 Hafta 8Pazar Bölümleme, Hedefleme, Pozisyon Belirleme ve Rekabet
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Ürün ve Hizmeti Şekillendirme ve Yönetme
 Hafta 11Yeni Hizmet Geliştirme ve İsim Yapma
 Hafta 12Sağlık Hizmetlerinde Fiyat Stratejileri ve Kararları
 Hafta 13Sağlık Hizmetleri Pazarlama Kanalları Dizaynı ve Yönetimi
 Hafta 14Bütünleşik Pazarlama İletişimi Dizaynı ve Yönetimi, Kişisel Pazarlama İletişimi ve Pazarlama Kontrolü
 Hafta 15Genel Tekrar
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.
 
İlave Kaynak
1Regina Herzlinger (1997). Market Driven Health Care. Addison-Wesley Publishing Company, New York.
2Mehmet Karafakıoğlu (1998). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No : 271, İstanbul.
3Dilaver Tengilimoğlu (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Siyasal Kitabevi, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 3 8 24
Arasınav 1 1 1
Ödev 3 14 42
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 6 24
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü190