|
IR5103 | International Relations of the Developing World | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür TÜFEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Alper Tolga BULUT | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrenciler yükselen güçlerin uluslararası sistemle olan ilişkilerini değerlendirip tartışacaklardır. Bu ülkelerin siyasi tarihlerini, siyasi ve ekonomik sistemlerini, analiz ederken aynı zamanda bu ülkelerin politika yapım süreçleri ve problemlere getirdikleri çözüm önerileri tartışılacaktır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomilerinin karşılaştırılmasını yapabilecek düzeye erişeceklerdir | 1,2,6,9 | 1, | ÖK - 2 : | Ekonomik kalkınmada devletin rolünün tartışılmasını uygun bir şekilde yapabileceklerdir | 1,2,6,9 | 2, | ÖK - 3 : | Farklı görüşleri dile getirme hususunda grup tartışmalarına katılabileceklerdir | 1,2,6,9 | 2, | ÖK - 4 : | Konu ile ilgili önemli miktarda materyale erişebileceklerdir | 1,2,6,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
BRICS ülkeleri ve Türkiye, Meksika, Endonezya, İran, Nijerya gibi yükselen güçlerin uluslararası sisteme dahil olmaları uluslararası ilişkiler alanını daha ilgi çekici hale getirmiş ve yeni aktörlerin kendi aralarında ve yerleşik güçlerle olan ilişkilerini sorgulanır hale getirmiştir. Bu durum siyasal ve sosyo-ekonomik modeller ve bu modellerin ekonomik büyüme, siyasal istikrar ve sosyal eşitlik üzerine tartışmalar ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda, The IR of the Developing World dersinde öğrenciler bahsi geçen konular üzerinde tartışmalar yapacaklardır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Genel Bir Giriş
| | Hafta 2 | Büyük güçlerin yükselişi
| | Hafta 3 | Büyük güçlerin düşüşü | | Hafta 4 | Amerika Birleşik Devletleri
| | Hafta 5 | Çin | | Hafta 6 | Avrupa Birliği
| | Hafta 7 | Rusya | | Hafta 8 | Hindistan | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türkiye | | Hafta 11 | Endonezya | | Hafta 12 | Meksika | | Hafta 13 | Brezilya | | Hafta 14 | Nijerya | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme
| | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı
| | |
1 | Stuenkel, Oliver. 2016; Post-Western World: How Emerging Powers Are Remaking Global Order, Polity Press, Cambridge. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11.2021 | 1 | 30 | Ödev | 12 | 12.2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01.2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|