Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI
ULUSLARARASI İLİŞKİLER (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/uls
Tel: +90 0462 3772915
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI / ULUSLARARASI İLİŞKİLER (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IR5103International Relations of the Developing World3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Özgür TÜFEKÇİ
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Alper Tolga BULUT
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders kapsamında öğrenciler yükselen güçlerin uluslararası sistemle olan ilişkilerini değerlendirip tartışacaklardır. Bu ülkelerin siyasi tarihlerini, siyasi ve ekonomik sistemlerini, analiz ederken aynı zamanda bu ülkelerin politika yapım süreçleri ve problemlere getirdikleri çözüm önerileri tartışılacaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomilerinin karşılaştırılmasını yapabilecek düzeye erişeceklerdir1,2,6,91,
ÖK - 2 : Ekonomik kalkınmada devletin rolünün tartışılmasını uygun bir şekilde yapabileceklerdir1,2,6,92,
ÖK - 3 : Farklı görüşleri dile getirme hususunda grup tartışmalarına katılabileceklerdir1,2,6,92,
ÖK - 4 : Konu ile ilgili önemli miktarda materyale erişebileceklerdir1,2,6,91,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
BRICS ülkeleri ve Türkiye, Meksika, Endonezya, İran, Nijerya gibi yükselen güçlerin uluslararası sisteme dahil olmaları uluslararası ilişkiler alanını daha ilgi çekici hale getirmiş ve yeni aktörlerin kendi aralarında ve yerleşik güçlerle olan ilişkilerini sorgulanır hale getirmiştir. Bu durum siyasal ve sosyo-ekonomik modeller ve bu modellerin ekonomik büyüme, siyasal istikrar ve sosyal eşitlik üzerine tartışmalar ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda, The IR of the Developing World dersinde öğrenciler bahsi geçen konular üzerinde tartışmalar yapacaklardır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Genel Bir Giriş
 Hafta 2Büyük güçlerin yükselişi
 Hafta 3Büyük güçlerin düşüşü
 Hafta 4Amerika Birleşik Devletleri
 Hafta 5Çin
 Hafta 6Avrupa Birliği
 Hafta 7Rusya
 Hafta 8Hindistan
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Türkiye
 Hafta 11Endonezya
 Hafta 12Meksika
 Hafta 13Brezilya
 Hafta 14Nijerya
 Hafta 15Genel Değerlendirme
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Stuenkel, Oliver. 2016; Post-Western World: How Emerging Powers Are Remaking Global Order, Polity Press, Cambridge.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 11.2021 1 30
Ödev 12 12.2021 1 20
Dönem sonu sınavı 16 01.2022 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 6 5 30
Arasınav 2 1 2
Ödev 5 6 30
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 8 48
Dönem sonu sınavı 1 3 3
Toplam Çalışma Yükü225