|
AFT6008 | Seminer | 0+1+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Abdülkadir GÜNDÜZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı afet tıbbına ilişkin konuların tartışılmasıdır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Afet tıbbı alanında kazandığı ileri düzey bilgilerini kullanarak multidisipliner ekip yaklaşımı içerisinde afetlerin tıbbi yönetiminde etkin rol alabilir | 1,2,3,4 | 5, | ÖK - 2 : | Ülke sınırları içerisinde ve dünya genelinde gerçekleşen afetlerde acil sağlık hizmetleri ve halk sağlığı hizmetlerinin yürütülmesinde organizasyon ve koordinasyon sağlayabilir | 1,2,3,4 | 5, | ÖK - 3 : | Afetlerde insan sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik projeler tasarlayabilir, yürütebilir | 1,2,3,4 | 5, | ÖK - 4 : | Etik kurallara dayanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak afet tıbbı alanının bilimsel gelişimine katkı sağlayabilir | 1,2,3,4 | 5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilim nedir? Bilimsel düşünce metodları. Öğrenci sunumları-Bilimsel yöntem ve bilimsel yöntemin unsurları. Öğrenci sunumları-Bilimsel çalışmalarda etik-Araştırma türleri ve konu belirleme-Kaynaklar, kaynaklara ulaşma yöntemleri ve yararlanma teknikleri-Hipotezin kurulması, metodu belirleme, taslak planı oluşturma, geçici bibliyografya hazırlanması-Bilimsel yazım kuralları-Bilimsel yazım kuralları-Araştırma planı, temel kavramlar, amaç-problem ilişkisi-Veri toplama teknikleri-Araştırmanın yazılması: Alıntılama, metin aktarmaları-Araştırmanın yazılması: tablolar, şekiller, kaynakça gösterilmesi-Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları-Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim nedir? Bilimsel düşünce metodları. Öğrenci sunumları
| | Hafta 2 | Bilimsel yöntem ve bilimsel yöntemin unsurları. Öğrenci sunumları
| | Hafta 3 | Bilimsel çalışmalarda etik
| | Hafta 4 | Araştırma türleri ve konu belirleme
| | Hafta 5 | Kaynaklar, kaynaklara ulaşma yöntemleri ve yararlanma teknikleri
| | Hafta 6 | Hipotezin kurulması, metodu belirleme, taslak planı oluşturma, geçici bibliyografya hazırlanması
| | Hafta 7 | Bilimsel yazım kuralları
| | Hafta 8 | Bilimsel yazım kuralları | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Araştırma planı, temel kavramlar, amaç-problem ilişkisi
| | Hafta 11 | Veri toplama teknikleri
| | Hafta 12 | Araştırmanın yazılması: Alıntılama, metin aktarmaları
| | Hafta 13 | Araştırmanın yazılması: tablolar, şekiller, kaynakça gösterilmesi
| | Hafta 14 | Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları
| | Hafta 15 | Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Konu ile ilgili rapor, makale, kongre ve bildiri özet kitapları | | |
1 | Konu ile ilgili rapor, makale, kongre ve bildiri özet kitapları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | Sınıf dışı çalışma | 12 | 16 | 192 | Toplam Çalışma Yükü | | | 224 |
|