Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
AFET TIBBI (DR) (İNGİLİZCE (%30))
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/afettibbi
Tel: +90 0462
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI / AFET TIBBI (DR) (İNGİLİZCE (%30))
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

AFT6008Seminer0+1+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüAFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Abdülkadir GÜNDÜZ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı afet tıbbına ilişkin konuların tartışılmasıdır
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Afet tıbbı alanında kazandığı ileri düzey bilgilerini kullanarak multidisipliner ekip yaklaşımı içerisinde afetlerin tıbbi yönetiminde etkin rol alabilir1,2,3,45,
ÖK - 2 : Ülke sınırları içerisinde ve dünya genelinde gerçekleşen afetlerde acil sağlık hizmetleri ve halk sağlığı hizmetlerinin yürütülmesinde organizasyon ve koordinasyon sağlayabilir1,2,3,45,
ÖK - 3 : Afetlerde insan sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik projeler tasarlayabilir, yürütebilir1,2,3,45,
ÖK - 4 : Etik kurallara dayanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak afet tıbbı alanının bilimsel gelişimine katkı sağlayabilir1,2,3,45,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bilim nedir? Bilimsel düşünce metodları. Öğrenci sunumları-Bilimsel yöntem ve bilimsel yöntemin unsurları. Öğrenci sunumları-Bilimsel çalışmalarda etik-Araştırma türleri ve konu belirleme-Kaynaklar, kaynaklara ulaşma yöntemleri ve yararlanma teknikleri-Hipotezin kurulması, metodu belirleme, taslak planı oluşturma, geçici bibliyografya hazırlanması-Bilimsel yazım kuralları-Bilimsel yazım kuralları-Araştırma planı, temel kavramlar, amaç-problem ilişkisi-Veri toplama teknikleri-Araştırmanın yazılması: Alıntılama, metin aktarmaları-Araştırmanın yazılması: tablolar, şekiller, kaynakça gösterilmesi-Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları-Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilim nedir? Bilimsel düşünce metodları. Öğrenci sunumları
 Hafta 2Bilimsel yöntem ve bilimsel yöntemin unsurları. Öğrenci sunumları
 Hafta 3Bilimsel çalışmalarda etik
 Hafta 4Araştırma türleri ve konu belirleme
 Hafta 5Kaynaklar, kaynaklara ulaşma yöntemleri ve yararlanma teknikleri
 Hafta 6Hipotezin kurulması, metodu belirleme, taslak planı oluşturma, geçici bibliyografya hazırlanması
 Hafta 7Bilimsel yazım kuralları
 Hafta 8Bilimsel yazım kuralları
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Araştırma planı, temel kavramlar, amaç-problem ilişkisi
 Hafta 11Veri toplama teknikleri
 Hafta 12Araştırmanın yazılması: Alıntılama, metin aktarmaları
 Hafta 13Araştırmanın yazılması: tablolar, şekiller, kaynakça gösterilmesi
 Hafta 14Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları
 Hafta 15Araştırmanın yazılması, Öğrenci sunumları
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Konu ile ilgili rapor, makale, kongre ve bildiri özet kitapları
 
İlave Kaynak
1Konu ile ilgili rapor, makale, kongre ve bildiri özet kitapları
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)

    

    

    

    

    

 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 16 32
Sınıf dışı çalışma 12 16 192
Toplam Çalışma Yükü224