|
AFT6007 | Afetlerde Halk Sağlığı | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Sevil TURHAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Afetlerde insan sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik projeler tasarlayabilir, yürütebilir | 3,4,6 | 1,5, | ÖK - 2 : | Etik kurallara dayanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak afet tıbbı alanının bilimsel gelişimine katkı sağlayabilir | | 1,5, | ÖK - 3 : | Afet tıbbı alanındaki güncel bilgileri sürekli takip eder ve alana yenilik getirecek özgün bilimsel çalışmalar yapar | | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Afet epidemiyolojisine giriş
| | Hafta 2 | Afetlerin halk sağlığı üzerindeki genel etkileri
| | Hafta 3 | Afetlerde özel gruplara yaklaşım (çocuk, gebe, yaşlı, engelli)
| | Hafta 4 | Afetlerde bildirim ve sürveyans
| | Hafta 5 | Afet epidemiyolojisi
| | Hafta 6 | Afetlerde epidemiyolojinin uygulamaları
| | Hafta 7 | Afet epidemiyolojisinde çalışma tasarımları
| | Hafta 8 | Afet epidemiyolojisindeki metodolojik zorluklar
| | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Afetlerde çevre sağlığı
| | Hafta 11 | Afetlerde çevre sürveyansı
| | Hafta 12 | Afetlerde su temini ve sanitasyon
| | Hafta 13 | Afet sonrası barınma hizmetlerinin organize edilmesi
| | Hafta 14 | Afetlerde yurt içi ve yurt dışı yardımların organizasyonu
| | Hafta 15 | Afetlerde yurt içi ve yurt dışından gelen yardım ekiplerinin afet bölgesindeki organizasyonu | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Bruce W. Clements, Julie Casani. Disasters and Public Health: Planning and Response. 2009. Butterworth-Heinemann, 2016
ISBN 0128019891, 9780128019894 | | |
1 | Jennifer A. Horney. Disaster Epidemiology: Methods and Applications Academic Press, 2017ISBN0128095075, 9780128095072 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 5 | 8 | 40 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 10 | 60 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 244 |
|