|
AFT6006 | Afetlerde Ruh Sağlığı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Demet SAĞLAM AYKUT | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Demet SAĞLAM AYKUT | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, eğitim alan öğrencilerin afetlerde ruh sağlığı alanında uygulama, eğitim ve araştırma yapabilecek bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olabilmelerinin; ulusal ve uluslararası düzeyde hem psikosoyal destek çalışmalarında hem de akademik araştırmalarda etkili olabilmelerinin sağlanmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Etik kurallara dayanarak ve bilimsel yöntemleri kullanarak afet tıbbı alanının bilimsel gelişimine katkı sağlayabilir | 1,4,5,7 | 1,5, | ÖK - 2 : | Afet Tıbbı alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir | 1,4,5,7 | 1,5, | ÖK - 3 : | Güncel afet tehditleri ve afetlere ilişkin gelecek perspektifi hakkında görüş dile getirebilir | 1,4,5,7 | 1,5, | ÖK - 4 : | Afet tıbbı alanında kazandığı ileri düzey bilgilerini kullanarak multidisipliner ekip yaklaşımı içerisinde afetlerin tıbbi yönetiminde etkin rol alabilir | 1,4,5,7 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş ve genel kavramlar-Ruhsal hastalıkların oluş nedenleri-Afet ve travmatik yaşam olaylarının özellikleri ve türleri -Acil ve olağandışı durum psikolojisi kavramı-Afet sonrasında ruhsal hastalıklarla ilgili risk faktörleri-Afet sonrasında ruhsal değerlendirme-Afetlerden sonra görülen ruhsal sorunlar-Afetlerde psikososyal destek ve müdahale
Afetlerde sosyal psikoloji-I-Afetlerde sosyal psikoloji-II-Afetlere bağlı ruhsal sorunlara karşı hazırlıklı olma ve dayanıklılık -Afetlerde ve sonrasında ruh sağlığının korunması-Afet sonrasında ruh sağlığı hizmetlerinin örgütlenmesi-Afet ortamında ruh sağlığı araştırmaları
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve genel kavramlar
| | Hafta 2 | Ruhsal hastalıkların oluş nedenleri
| | Hafta 3 | Afet ve travmatik yaşam olaylarının özellikleri ve türleri
| | Hafta 4 | Acil ve olağandışı durum psikolojisi kavramı
| | Hafta 5 | Afet sonrasında ruhsal hastalıklarla ilgili risk faktörleri
| | Hafta 6 | Afet sonrasında ruhsal değerlendirme
| | Hafta 7 | Afetlerden sonra görülen ruhsal sorunlar
| | Hafta 8 | Afetlerde psikososyal destek ve müdahale
| | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Afetlerde sosyal psikoloji-I
| | Hafta 11 | Afetlerde sosyal psikoloji-II
| | Hafta 12 | Afetlere bağlı ruhsal sorunlara karşı hazırlıklı olma ve dayanıklılık
| | Hafta 13 | Afetlerde ve sonrasında ruh sağlığının korunması
| | Hafta 14 | Afet sonrasında ruh sağlığı hizmetlerinin örgütlenmesi
| | Hafta 15 | Afet ortamında ruh sağlığı araştırmaları | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | James Halpern, Karla Vermeulen, Disaster Mental Health Interventions: Core Principles and Practices, Routledge, 2017 | | |
1 | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. O Öztürk, A Uluşahin. 2008.
| | 2 | Hands-on Health Promotion. Moodie R, Hulme A. IP Communications Melbourne, 200 | | 3 | Prevention of Mental Disorders Effective Interventions and Policy Options: WHO Report 2004. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 5 | 8 | 40 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 10 | 60 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 216 |
|