|
AFT6003 | Nuclear Biological Chemical Accidents and Ways of Protection in Disasters | 3+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | AFET TIBBI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Aynur ŞAHİN, Doç. Dr. Özgür TATLI, Doç. Dr. Emine CANYILMAZ | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, afetlerde nükleer biyolojik kimyasal kazalar ve korunma yollarına ilişkin temel bilgiler aktarma ve öğrencilere bu kazalarda gerekli tıbbi müdahaleyi uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Afet tıbbı alanındaki güncel bilgileri sürekli takip eder ve alana yenilik getirecek özgün bilimsel çalışmalar yapar | 1,3,5,6 | 1,5, | ÖK - 2 : | Afet Tıbbı alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir | 1,3,5,6 | 1,5, | ÖK - 3 : | Afet tıbbı alanında kazandığı ileri düzey bilgilerini kullanarak multidisipliner ekip yaklaşımı içerisinde afetlerin tıbbi yönetiminde etkin rol alabilir | 1,3,5,6 | 1,5, | ÖK - 4 : | Afetlerde insan sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik projeler tasarlayabilir, yürütebilir | 1,3,5,6 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kimyasal biyolojik nükleer ve radyoaktif (KBRN) tehditler ve Nükleer Biyolojik Kimyasal Savaş Tanımı/ Nükleer biyolojik ve kimyasal (NBC) Silah Çeşitleri, NBC Silahların dünyadaki durumu ve etkileri / Nükleer biyolojik kimyasal Silahların etkilerinden korunma yolları / Ülkemizin nükleer silahlara karşı hazır bulunuşluğuna bir bakış / Tahliye sistemleri, arındırma solüsyonları / KBRN tehditlerine karşı kişisel koruyucu ekipman kullanımı / KBRN tehditlerine karşı haberleşme ekipmanları, erken uyarı sistemleri ve dedektörler / Numune alma, analiz ve erken uyarı-algılama sistemleri / Antidotlar / KBRN olaylarında olay yeri yönetimi, kitlesel arındırma / Mobil ve sabit arındırma sistemleri, sığınak sistemleri / Nükleer saldırılar nedeniyle gelişen sağlık sorunları ve tıbbi müdahale / Kimyasal saldırılar nedeniyle gelişen sağlık sorunları ve tıbbi müdahale / Biyolojik saldırılar nedeniyle gelişen sağlık sorunları ve tıbbi müdahale
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kimyasal biyolojik nükleer ve radyoaktif (KBRN) tehditler ve Nükleer Biyolojik Kimyasal Savaş Tanımı
| | Hafta 2 | Nükleer biyolojik ve kimyasal (NBC) Silah Çeşitleri, NBC Silahların dünyadaki durumu ve etkileri
| | Hafta 3 | Nükleer biyolojik kimyasal Silahların etkilerinden korunma yolları
| | Hafta 4 | Ülkemizin nükleer silahlara karşı hazır bulunuşluğuna bir bakış
| | Hafta 5 | Tahliye sistemleri, arındırma solüsyonları
| | Hafta 6 | KBRN tehditlerine karşı kişisel koruyucu ekipman kullanımı
| | Hafta 7 | KBRN tehditlerine karşı haberleşme ekipmanları, erken uyarı sistemleri ve dedektörler
| | Hafta 8 | Numune alma, analiz ve erken uyarı-algılama sistemleri
| | Hafta 9 |
Ara sınav
| | Hafta 10 | Antidotlar | | Hafta 11 | KBRN olaylarında olay yeri yönetimi, kitlesel arındırma
| | Hafta 12 | Mobil ve sabit arındırma sistemleri, sığınak sistemleri
| | Hafta 13 | Nükleer saldırılar nedeniyle gelişen sağlık sorunları ve tıbbi müdahale
| | Hafta 14 | Kimyasal saldırılar nedeniyle gelişen sağlık sorunları ve tıbbi müdahale
| | Hafta 15 | Biyolojik saldırılar nedeniyle gelişen sağlık sorunları ve tıbbi müdahale | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|